تشکیل شرکت تعاونی برای نام آوران ومدال آوران مازندرانی

استاندار مازندران از ایجاد یک شرکت تعاونی برای همه نام آوران، ورزشکاران و مدال آوران این استان با هدف ارتقاء تقویت بنیه ورزشکاران خبر داد.
کد خبر: ۱۴۳۰۴۱۵

 به گزارش جام جم آنلاین ،سید محمود حسینی پور استاندار مازندران شنبه شب در آیین تجلیل از مدال آوران مازندرانی از بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی گفت: تیم‌های مطرح دنیا با شرکت تعاونی اداره می‌شود و این شرکت‌ها می‌تواند باعث پشتوانه سازی ورزشکاران مدال آور و همچنین جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های آنان در مسیر‌های غیر ورزشی شود.

او با بیان اینکه مازندران به لحاظ برخورداری از جاذبه‌های طبیعی وگردشگری ومیزبانی سالانه از ۴۰ میلیون گردشگر ومسافر داخلی وخارجی مستعد برخورداری وایجاد کمپ‌های بزرگ ورزشی است، افزود: ایجاد کمپ‌های ورزشی برای برگزاری اردو‌های تمرینی رشته‌های مختلف ورزشی داخلی و خارجی توسط شرکت تعاونی نام آوران ومدان آوران مازندران تشکیل شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه درتشکیل تعاونی نام آوران ومدال آوران ورزشی این استان در زمره نخستین استان در کشور خواهد بود، به مدیرکل ورزش وجوانان دستور داد تا با تشکیل کارگروهی هرچه سریعتر شرایط لازم برای تاسیس آن را فراهم کند.

حسینی پور اضافه کرد: در حوزه گردشگری ورزشی درمازندران با توجه به تعدد قهرمانان وایجاد زیرساخته‌های ورزشی نیازمند کمپ‌های بین المللی ورزشی هستیم؛ و انتظار هست که همه دستگاه‌های اجرایی متولی دراین امر برای ایجاد بزرگ‌ترین کمپ ورزشی دراین استان به صورت عملیاتی پای کار باشند.

 حمایت از همه رشته‌های ورزشی در استان
استاندار مازندران همچنین با تاکید براینکه ما به دنبال این هستیم که بتوانیم تمام رشته‌های ورزشی در استان را تقویت کنیم، تصریح کرد: هدف ازاین اقدام این هست که بتوانیم با اراده جوانان مازندران مسیر تعالی استان را که در این دولت پایه گذاری شد را تقویت شود.

حسینی پور افزود: اگر امروز ورزشکاران، پهلوانان برای ما اهمیت دارند وبه همین خاطر به دنبال این هستیم تمام رشته ورزشی در مازندران که طرفداران خاص خودش را دارد حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه ورزشکاران نام آور ومدال آور علاوه بر جایگاه قهرمانی دارای مسئولیت اجتماعی درقبال مردم نیز هستند، گفت: ورزشکاران ما باید در جایگاه ورزشی وافتخارآفرینی که دارند، به عنوان یک چهره والگوی ورزشی از نسل جوان برای حضور پرشور در صحنه‌های ورزشی و روی آوردن به ورزش دعوت کنند.

استاندار مازندران ادامه داد: ورزشکاران نقش برجسته‌ای دارند به ویژه ورزشکاران فرهیخته مازندران که در همه حوزه‌های ورزشی توانستند، هویت و تمدن مازندران را به رخ جهانیان بکشند و در هررویداد ورزشی که به همراه تیم‌های ملی حاضر شدند، بار‌ها در رسانه‌های مختلف دنیا نام ایران اسلامی و مازندران مطرح وبه بزرگی یاد شد.

حسینی پور اضافه کرد، ورزش قهرمانی مظهر تمایلات و تشخص و هویت یک ملت است واثرفرهنگی که دارد، صرفا به عنوان یک ورزش نیست و در در زندگی مردم نقش دارد و می‌تواند راهبری کند.

وی ادامه داد: شخصیتی مثل حسن یزدانی یک الگویی برای تمامی جوانان کشور است که میتواند در جامعه راهبری کند.

استاندار مازندران، با اشاره به اینکه ورزش این استان امروز در کشور به عنوان آن یک قطب استراتژیک مطرح ودارای ظرفیت زیادی است، گفت: قهرمانان و پهلوانان ما فقط در رشته‌های ورزشی دیده نمی‌شود بلکه ورزش در دیپلماسی هم نقش مستقیم دارد.

استاندار مازندران تصرحی کرد، امروز ورزش حرفه‌ای و قهرمانی مایه افتخار ملی ما شده است و پیروزی ورزشکاران ما درمسابقات برون مرزی واهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی دربین همه کشور‌ها باعث غرورملی و خرسندی مردم این دیار شده است.

حسینی پور با بیان اینکه ورزش در کشور ما به خصوص در مازندران امروز صرفا ورزش نیست و در زندگی مردم نقش آفرینی می‌کند، افزود: تقویت زیرساخت‌های ورزشی یکی از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم است وبه همین خاطر دولت تلاش دارد تا با سرعت طرح‌های نیمه کاره ورزشی استان را تکمیل کند.

در این مراسم از حدود ۶۵ از ورزشکاران مدال آور بازی‌های آسیایی وپارآسیایی، مربیان، داوران و دو پیشکسوت رسانه ورزشی استان تجلیل شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها