مصاف حساس هفته دهم، امروز در آزادی

استقلال و تراکتور با چاشنی دعوا

آبی‎ها دوست دارند قبل از بازی امروز با تراکتور در هفته دهم رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال ایران حسابی از آن هفت بر یک یاد کنند و این رویا را هم داشته باشند که امروز هم یک چیزی مثل همان مسابقه هفته آخر لیگ فصل گذشته شود.
کد خبر: ۱۴۳۰۲۰۳
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش
 
پرگل و جاندار. اصلا یک پیروزی بزرگی که باعث شود ادامه صدرنشینی آبی‌ها خیلی شیرین‌تر از این حرف‌ها باشد. اما تراکتور امروز شنبه بیستم آبان ماه شباهتی با آن تراکتور ندارد که هفت گل از آبی ها خورد. اوضاع الان کلی متفاوت است. امروز یک جنگ ستارگان واقعی را  شاهد هستیم.
     
بهترین‌‎های لیگ مقابل هم
مسلما تراکتور حتی اگر بازی امروز را هم ببرد نمی‌تواند انتقام سه شکست فصل گذشته را یک جا از تیم جواد نکونام بگیرد اما حداقل می‌تواند به صدر کمی نزدیک‌تر شود. این تیم به شدت آماده و قبراق است و ازمعدود تیم‌هایی است که اکنون در لیگ‌برتر فوتبال ایران فوتبالی زیبا ارائه می‌دهد. تقابل استقلال و تراکتور تقابل برترین‌هاست. هردو تیم خوب گل می‌زنند و دفاع خوبی دارند هر چند تیم استقلال از وضعیت بهتری در خط دفاع برخوردار است. البته آبی‌ها در هفته قبلی لیگ‌برتر دوگل از شمس آذر خوردند و نشان دادند ساختار دفاعی آنها گاهی اوقات می‌تواند آسیب‌پذیر و شکننده باشد. با این حال بعد از پرسپولیس بهترین خط دفاعی لیگ متعلق به استقلال است. آنها تا اینجای کار پنج گل دریافت کرده‌اند و تراکتور هشت گل. ازسویی خط حمله دو تیم نیز تقریبا برابر است. آبی‌ها با ۱۲گل و تراکتوری‌ها با ۱۳گل بهترین خط حمله‌های لیگ را در کنار ملوان ۱۳گله در اختیار دارند. 
     
تراکتور منهای آلوز
تراکتوربرای دیدار مهم امروز یک چالش بزرگ دارد؛ غیبت آلوز. مهندس تراکتور نیست وخمس بابت بازی امروز بدون او حسابی چالش دارد. آلوز مقابل نساجی اخراج شد و به همین دلیل جایی در ترکیب امروز تراکتور مقابل استقلال ندارد. اما در مقابل آبی‌ها نه تنها غایبی ندارند که مصدومان قبلی هم بهبود یافته‌اند. گفته می‌شود زبیر نیک‌نفس و پیمان بابایی هم به این مسابقه می‌رسند. آمارهای دقیق نشان می‌دهد تراکتورِ منهای آلوز سخت نتیجه می‌گیرد. تراکتوربدون داشتن آلوز، ۲تساوی، یک برد و یک شکست را ثبت کرده و درحضور او ۱۹برد، ۵تساوی و ۱۳شکست داشته و همین آمار نشان می‎دهد که تراکتور امروز در آزادی مقابل استقلال چه کار  سختی دارد. 

جواب استقلال به ادعای خمس
کار استقلال و تراکتور بیرون از زمین به دعوا کشید. ۲۴ساعت مانده به شروع این مسابقه، پاکو خمز سرمربی تراکتور با کنایه گفت: «اگر سوت داوران مشکوک نباشد ما بازی را می‌بریم.» این اظهارنظر او سریعا با واکنش باشگاه استقلال مواجه شد. بعداز انتشار بیانیه‌ای از سوی استقلال و انتقاد از این صحبت‌ها، علی سامره، سرپرست این تیم هم دراین باره گفت: «آقای پاکو خمس ظاهرا اشتباه فاحش بازی تراکتور و نساجی را فراموش کرده است. اگر قرارباشد کسی این حرف را بزند اتفاقا ما هستیم آقای خمس نه باشگاه تراکتور که ازپیشکسوتان داوری و ازداوران گذشته لیگ در کادر مدیریت تیم خود استفاده کرده است. البته ما به این عزیزان احترام می‌گذاریم ولی بهتر بود همین دوستان نکاتی را که عرض کردم به آقای خمس یادآور می‌شدند.» او اضافه کرد: «امیدواریم همان طور که فدراسیون فوتبال نسبت به اظهارات آقای نکونام حساسیت به خرج دادند، به اظهارات خمس هم فورا ورود کنند و همین امروز به آن واکنش نشان دهند چرا که این اتهامات می‌تواند باعث ایجاد حواشی شود.»دعوای استقلال و تراکتور خیلی زود شروع شد و به نظر می‌رسد می‌تواند در زمین بازی هم تنش‌زا باشد.

نکونام: هیچ وقت دروغ نمی‌گویم
نگرانی بابت داوری؟ ببینید این‌که بخواهم بگویم نگران هستم، خیر. نگرانی وجود ندارد ولی بعد از بازی داور اشتباه می‌کند یا اتفاقی می‌افتد، صحبت می‌کنم و نظر خودم رامی‌گویم و کاری به اتفاقات دیگر ندارم‌. حتی صحنه‌های بازی ما را در کمیته داوران، انضباطی و هرجاکه مسئولیت دارند حاضرم بنشینم وصحبت کنیم تا ببینیم چه اتفاقاتی افتاده است‌. صحبت‌های من را هم پخش کنید. این‌که هیچ چیز نگویم و بیایم اینجا بنشینم و بگویم همه چیزعالی است، دروغ است. اگر قراراست دروغ بگوییم از این به بعد بنشینم و دروغ بگویم اما قطعا هیچ‌وقت این کار را نمی‌کنم. من بااحترام، نظر شخصی خودم راگفتم که داور بازی اشتباه کرده است.

خمس: سوت‌های داور مشکوک نباشد می‌بریم
استقلال تیم خوبی است و باتوجه به توانایی‌هایش اکنون در صدر جدول قرار دارد. دیدار سختی داریم، ولی فکر می‌کنم دو تیم با تمامی ظرفیت بازی کنند و شاهد بازی خوبی خواهیم بود. امیدوارم روند بازی به شکلی باشد که اتفاقات خارج از زمین، نتیجه را مشخص نکند و همه چیز در چارچوب ورزش پیش برود. اگر بازی فردا از نظر داوری مشکل نداشته باشد و سوت‌های مشکوک زده نشود؛ برنده می‌شویم. همراهی هواداران نیز در تمامی بازی‌ها اتفاق خوشحال کننده‌ای است و حمایت آنان برای‌مان بسیار حائز اهمیت است. من از هواداران‌‌مان تشکر می‌کنم؛ مطمئنا آنان فردا به ما کمک خواهند کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها