درحال حاضر در چهار نقطه این استان تکنولوژی و نسل جدید ارتباطات ۵G نصب است و ۱۴۰ هزار خانوار قمی نیز تحت پوشش شبکه فیبر نوری خانگی قرار دارند.
کد خبر: ۱۴۲۹۶۸۹

 به گزارش جام جم آنلاین ،با بیان اینکه توسعه فناوری‌های نوین با سرعت مطلوبی درحال انجام است، گفت: نصب ۵۰ سایت جدید نسل ۵G تلفن همراه و اجرای ۲۷ زون پروژه فیبر نوری خانگی درنقاط مختلف شهر قم درحال انجام است.

وی گفت:‌شبکه فیبر نوری خانگی و تکنولوژی ۵G نقش شایانی را در ارتقای کیفیت، سرعت و پایداری اینترنت ثابت و سیار در سطح استان قم دارد و سرعت اینترنت شهروندان را تا ۳۰۰ مگابیت در ثانیه افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: ضریب پوشش آنتن‌دهی در استان طبق آمار سازمان تنظیم مقررات در صدر کشور است و تاکنون هشت فاز توسعه‌ای ارتباطات سیار در این استان انجام و فاز ۹ نیز در حال انجام است.

حاج عینی یادآور شد: در حال حاضر درنقاط مشرف به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) تکنولوژی و نسل جدید ارتباطات ۵G نصب و در حال ارائه خدمات است.

وی عنوان کرد: درسطح استان قم ۶۶۳ هزار شمار ثابت واگذار شده که ۴۸۳ هزار مورد از آنها فعال است.

وی ادامه داد: ضریب نفوذ تلفن ثابت در قم ۳۲ درصد و ضریب نفوذ تلفن همراه ۱۳۳ درصد می‌باشد.

جمعیت شهری استان قم یک‌میلیون و ۳۷۵ هزار نفر معادل ۹۵.۸ درصد و جمعیت روستایی نیز ۶۰ هزار نفر معادل ۴.۲ درصد جمعیت کل استان است.

قم دارای ۱۲۷ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است.

حاج عینی در پایان گفت: مردم قم جهت بهره‌مندی از فیبر نوری خانگی می‌توانند با شماره ۲۰۲۰ تماس حاصل نمایند و در خصوص ضعف در آنتن‌دهی ارتباطات سیار می‌توانند با سامانه ۹۹۹۰ ارتباط برقرار نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها