مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری کردستان گفت: تا پایان ششمین روز از مهلت مقرر ثبت نام داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان، ۲۴۷ داوطلب، ثبت نام خود را نهایی کردند.
کد خبر: ۱۴۲۷۵۱۵
نویسنده سید دارا سیدعباسی

جام جم آنلاین، محمد رضایی صبح امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران رسانه های استان درسنندج اظهار کرد: در حوزه انتخابی سنندج، دیواندره و کامیاران ۷۶ نفر، در حوزه انتخابی قروه و دهگلان ۴۹ نفر، مریوان و سروآباد ۵۱ نفر، بیجار ۴۴ نفر و سقز و بانه ۲۷ نفر تا پایان دیروز (سه‌شنبه) ثبت نام نهایی خود را انجام دادند.

وی در ادامه درمورد ترکیب جنسیتی داوطلبان استان کردستان نیز اظهار داشت: از ۲۴۷ داوطلب ثبت نام کرده، ۱۶ نفر زن و ۲۳۱ نفر نیز مرد هستند.

کسانی می‌توانند در این مرحله ثبت نام کنند که در پیش ثبت نام شرکت کرده باشند این داوطلبان تا سوم آبان به منظور اعلام داوطلبی خود به درگاه وزارت کشور مراجعه و نسبت به تکمیل کاربرگ ثبت نام و بارگذاری مدارک و گواهی‌های مورد نیاز اقدام کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان کردستان اضافه کرد: برابر قانون جدید، داوطلبان حتما باید پنج سال سابقه کار اجرایی، قضایی و یا پژوهشی داشته باشند.

رضایی یادآور شد: در اجرای ماده ۷ قانون «شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی»، ضروری است داوطلبان به یکی از شعب بانک‌های عامل دارای مجوز از بانک مرکزی مراجعه و یک شماره حساب غیرتجاری برای هزینه‌های انتخاباتی تعیین و یا افتتاح کنند و مجوز در اختیار قراردادن اطلاعات مربوط به حساب یاد شده به وزارت کشور و هیأت مرکزی نظارت، را به بانک مربوطه اعلام کنند.

در مرحله پیش ثبت نام داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۷۰۳ نفر در کردستان اعلام آمادگی کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها