مدیرعامل شرکت داروسازی سها در گفتگو با جام جم البرز اظهار داشت؛

حضور در نمایشگاه ایران فارما فرصت مناسبی است تا شرکت ها توانمندی ها خود را عرضه کنند

کد خبر: ۱۴۲۴۱۹۴

شرکت داروسازی سها یکی از زیر مجموعه ها سازمان تدارک پزشکی است که در سال ۱۳۷۸ با هدف تولید داروهای حیاتی،مهم ایجاد و راه اندازی شد.این شرکت مشتمل بر دو سایت تولیدی چهارباغ و شهید فقیهی(وردآورد) می‌باشد.سایت چهارباغ در سه بخش جامدات،مایعات و آنتی بیوتیک ها طراحی شده و سایت شهید فقیهی نیز در زمینه تولید انواع محصولات دارویی فعالیت می‌نماید. در حال حاظر شرکت داروسازی سها داروهای قلبی_عروقی هورمونی،اعصاب و روان،آنتی بیوتیک ها،آنتی هیستامین،مسکن ها،درمان اعتیاد،ضد دیابت و داروهای گوارشی را به صورت جامد و مایع تولید و به بازار عرضه می‌کند. به واسطه حضور شرکت داروسازی سها در هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی ایران فارما که با هدف معرفی تولیدات و توانمندی های صنعت داروسازی کشور برگزار می‌شود،خبرنگار روزنامه جام جم البرز مصاحبه ای با دکتر رامین اصغریان مدیرعامل این شرکت انجام داده است که در ادامه می‌خوانیم.

عمده فعالیت شرکت داروسازی سها در چه زمینه ای می‌باشد؟

شرکت داروسازی سها یکی از شرکت های هلدینگ سازمان تدارک پزشکی وابسته به جمعیت هلال احمر می‌باشد که کارش تولید محصولات دارویی است که شامل اشکال دارویی مختلفی مانند قرص،کپسول و شربت می‌شود.قدمت شرکت داروسازی سها به سال های گذشته برمی‌گردد که فقط به یک سایت به اسم شرکت شهید فقیهی در وردآورد ختم میشد که کار تولید دارو را بر عهده داشته است.اما بعد از اینکه سازمان جمعیت هلال احمر این شرکت را خریداری و گسترش می‌دهد یک سایت بزرگتر و بهتر در چهارباغ تأسیس می‌کند که در حال حاظر ما دارای دو سایت وردآورد و چهارباغ هستیم.

چه محصولات دارویی توسط این شرکت تولید می‌شود؟

محصولات دارویی متنوعی در اختیار داریم که بیش از ۱۰۰ قلم دارو تولید می‌شود.طبیعتأ تمامی شرکت های دارویی به این صورت هستند که محصولات مختلفی دارند اما تمرکز بیشتر آن ها بر روی محصولات بخصوصی است که در بازار طرفدار دارد و همچنین نیاز جامعه به آن بیشترمی باشد وشرکت داروسازی سها هم به همین روال تقریبأ نزدیک به ۲۵ قلم دارویی متمرکز است.مجموعه داروسازی سها با شرکت های پخش مختلفی همکاری دارد از جمله شرکت سها پخش که وابسته به سازمان تدارکات است و در کنار هم مجموعه ای را تشکیل می‌دهیم و زیرنظر سازمان فعالیت می‌کند.البته که با شرکت های پخش دیگری هم همکاری داریم زیرا هرکدام تخصص خاص بر مناطق متفاوتی از کشور است.

رویکرد مهم شرکت داروسازی سها چیست؟

شرکت سها از مخفف شعار سلامتی همه انسان ها می باشد و یکی از دغدغه های اصلی شرکت ما در بحث کیفیت دارو است و تلاش کرده ایم که این شعار را در خروجی شاهد باشیم.مجموعه سها شرکتی است که هیچ فردی که نفی و سود دریافت کند وجود ندارد و این شرکت به هر میزان که سود دریافت کند دوباره به شرکت برمی‌گردد و باعث می‌شود که مجموعه توسعه وارتقا پیدا کند و محصولات بهتر و بیشتری را وارد بازار بشود.

در مجموعه سها چه برنامه ریزی هایی برای پرسنل داشته اید؟

خوشبختانه پرسنل بسیار خوب و بامهارت در زمینه های کیفی،فنی و تولید در اختیار داریم که می‌توانیم کاملا به آن ها اعتماد داشته باشیم در همین راستا آموزش های مداومی برای پرسنل عزیز در نظر گرفته ایم.هر فردی که در شرکت سها استخدام می‌شود از یک کارگر ساده تا فرد متخصص میبایست دوره های آموزشی داشته باشد یعنی ما به این موضوع اکتفا نمی‌کنیم که فرد با مدرک دکتری داروسازی استخدام شده است و دیگر نیاز به آموزش ندارد.ما برای تمامی پرنسل برنامه های آموزشی متنوعی مشخص کرده ایم تا آن فرد ارتقا پیدا کند زیرا دانش داروسازی به هیچ وجه انتها ندارد و هر لحظه آخرين و معتبرترين شواهد علمي جهان تغییر و بهبود پیدا می‌کند.حتی ممکن است در بعضی از زمینه ها روش یک موضوعی کاملا منسوخ و روش جدیدتری جایگزین شود که باید تغییرات لازم را انجام بدهیم و سعی می‌کنیم از آخرین دستاورد های جهانی پیروی کنیم.

حضور شرکت ها در نمایشگاه هایی مانند ایران فارما را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

نمایشگاه فرصت مناسبی است که همه شرکت ها بتوانند فعالیت و توانمندی های خودشان را عرضه کنند و از فرصت هایی که به واسطه حضور درنمایشگاه ها ایجاد می‌شود استفاده کنند.شرکت در یک نمایشگاه را می‌‌شود با یک دید ساده نگاه کرد که یک غرفه بزنیم و بروشور محصولاتمان را به هرکسی که مراجعه کرد بدهیم و بعد از سه روز غرفه را جمع کنیم.اما نگاه دیگر این است که ما در نمایشگاه حضور داشته باشم تا به خیلی از مباحث دقت کنیم وعرضه خودمان را تقویت بدهیم و همینطور توجه داشته باشیم که شرکت های همکار ما در چه جایگاهی هستند و ما چطور می‌توانیم جایگاه خودمان را پیدا و ارتقا بدهیم و از نکات مثبت و منفی آن ها درس بگیریم.از طرف دیگر هر شرکت داروسازی دو مبحث ورودی و خروجی که باید با همدیگر همخوانی داشته باشد.

شرکت در نمایشگاه ایران فارما چه تاثیری در روند فعالیت و ارتباط مجموعه ها دارد؟

یک شرکت داروسازی ورودی هایش این است که باید بتواند مواد اولیه،مواد جانبی محصولات،اقلام آزمایشگاهی و بسته بندی،دستگاه و تجهیزات را تأمین کند.در همین راستا ما در این نمایشگاه می‌توانیم شناخت منابع را پیدا کنیم زیرا شرکت هایی که در این نمایشگاه غرفه دارند تولید کننده یا وارد کننده هستند و می‌توانیم این شناخت را بهتر کنیم و ارتباط بر قرار بشود یا بالعکس آن ها بخواهند همکاری را با ما بیشتر کنند و تسهیلات،قیمت و کیفیت بهتری به ما ارائه بدهند.

سخن پایانی

 جا دارد تشکر و قدردانی انجام بدهم از حمایت هایی که سازمان تدارکات نسبت به ما و شرکت های زیرمجموعه خود دارد که ما هر مشکلی داشته باشیم توسط آن ها رفع می‌شود و همچنین تشکر کنم از جمعیت هلال احمر که یک مجموعه سالم و خوب هستند و تمام فکر و دغدغه آن ها کمک به مردم می‌باشد و ماهم سعی می‌کنیم به عنوان زیرمجموعه تلاش کنیم اهداف به واقعیت تبدیل شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها