«جام جم» از فرامتن تمایل ولیعهد عربستان برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی گزارش می‌دهد

قمار بن‌سلمان با کارت فلسطین

چراغ سبز سازشکاران به عادی‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو

در حالی که صهیونیست‌ها به شدت در پروژه عادی‌سازی روابط با کشورهای عرب و مسلمان به بن‌بست خورده‌اند و با وجود تبلیغات فراوان در سال‌های گذشته به جز دو سه کشور کوچک و بی‌تاثیر در معادلات بین‌المللی، نتوانسته‌اند نظر مثبت سایر کشورها را جلب کنند، این روزها خبرهایی درباره تحرکات گروه سازشکار تشکیلات خودگردان فلسطین برای زمینه‌سازی درخصوص عادی‌سازی روابط تل‌آویو و ریاض منتشر شده‌است.
کد خبر: ۱۴۲۱۵۶۳
نویسنده ​​​​​​​سعید سبحانی - گروه بین‌الملل

بر اساس این اخبار و گزارش‌ها که به نقل از منابع آمریکایی و صهیونیستی و از سوی پایگاه آمریکایی آکسیوس منتشر شده، تشکیلات خودگردان فلسطین با نگاه مثبت به عادی‌سازی روابط عربستان و رژیم‌صهیونیستی، فهرستی را که شامل خواسته‌های این تشکیلات در هر گونه توافق سازش میان تل‌آویو و ریاض است تحویل سعودی‌ها داده‌است. 

پایگاه آکسیوس به نقل از شش منبع آمریکایی و صهیونیستی گزارش داده از جمله خواسته‌های تشکیلات خودگردان اعطای کنترل بیشتر روی بخش‌های معینی از کرانه باختری اشغالی و بازگشایی کنسولگری آمریکا در بیت‌المقدس است. 

آکسیوس مدعی شده تشکیلات خودگردان این فهرست را چندی پیش در سال جاری میلادی تحویل عربستان سعودی داده است. رسانه آمریکایی این اقدام را چراغ سبز این تشکیلات به گفت‌وگوهای تحت رهبری آمریکا برای پیشبرد مذاکرات سازش میان ریاض و تل‌آویو خوانده‌است.  این اخبار در حالی منتشر می‌شود که تشکیلات خودگردان فلسطین در سال ۲۰۲۰ با لحنی تند از امارات و بحرین بابت عادی‌سازی روابط با رژیم‌صهیونیستی ذیل ساز و کار موسوم به «توافقات ابراهیم» انتقاد کرده بود. 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها