یزد- معاون تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان یزد با بیان اینکه هرگونه خدمات، تسهیلات ونهاده های کشاورزی به گلخانه داران و باغ های دارای شناسنامه تعلق می گیرد و گفت: تاکنون۳۰۳ واحدگلخانه ای و بیش از ۱۵۰ هکتار از باغ‌های استان شناسنامه‌دار شدند.
کد خبر: ۱۴۲۰۹۶۰

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، عباس حاج حسینی با بیان اینکه شهرستان ابرکوه در زمینه شناسنامه دار کردن گلخانه ها و باغ ها در استان یزد پیشرو است، اظهار داشت: شناسنامه دار کردن باغ های میوه و گلخانه ها به عنوان یکی از مهمترین اولویت های این وزارتخانه در دولت سیزدهم کلید خورده است‌ و با توجه به صادرات انواع میوه ها باید طرح شناسنامه دار کردن باغ ها نیز سرعت یابد.

وی با بیان اینکه برای صدور شناسنامه، بستر ثبت اطلاعات در "سامانه‌ سَبَک" فراهم شده است ، تصریح کرد: دریافت گواهی محصول سالم و اخذ QR کد برای گلخانه ها و محصولات باغی منوط به داشتن شناسنامه است.
به گفته حاج حسینی، به‌منظور صدور شناسنامه، بانک جامعی از اطلاعات شامل، نوع کشت گلخانه ، نوع رقم ، نوع درخت، سموم و کودهای مورد استفاده، نوع مالکیت و UTM اراضی در "سامانه‌ سَبَک" ثبت می‌شود.
معاون تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان یزد با بیان اینکه آمار، بستر تمام برنامه‌ریزی‌ها است، عنوان کرد: با شناسنامه‌دار کردن باغ‌ها و گلخانه مشخص می‌شود چه محصولی در کجا و به چه میزان تولید می شود و از مزایای دیگر آن امکان تنظیم بازار و مدیریت پس از تولید محصول گلخانه ای و باغی است.

حاج حسینی با بیان اینکه اصناف کشاورزی به‌عنوان بازوی اجرایی سازمان جهاد کشاورزی محوریت اجرای این طرح را بر عهده دارند، تأکید کرد: مدیریت این طرح در سطح استان با مدیریت شهرستان‌ها و سازمان جهاد کشاورزی استان یزد است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد خاطر نشان کرد: طرح شناسنامه‌دار کردن گلخانه هاوباغ‌های کشاورزی به‌صورت سراسری در سطح کشور در حال اجرا بوده و آخرین مهلت آن تاپایان شهریورماه سال جاری است. 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها