سیاری گفت: رزمایش مشترک جنگ الکترونیک «سپر حافظان ولایت ۱۴۰۲» با شرکت نیروهای چهارگانه ارتش از فردا در منطقه وسیعی از مرکز کشور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۴۲۰۵۵۲

آغاز رزمایش جنگ الکترونیک «سپر حافظان ولایت ۱۴۰۲» از فردا

به گزارش جام جم آنلاین، دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش و فرمانده رزمایش مشترک جنگ الکترونیک «سپر حافظان ولایت ۱۴۰۲» گفت: این رزمایش از فردا با شرکت نیرو‌های چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه وسیعی از مرکز کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت جنگ الکترونیک در نبرد‌های امروز و نقش مؤثری که در جنگ‌های آینده دارد، توجه ویژه به فناوری‌های جنگ الکترونیک و تربیت و آموزش نیروی انسانی متعهد و متخصص در این حوزه طی سال‌های گذشته در دستورکار ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

دریادار سیاری گفت: ما امروز در حوزه جنگال پیشرفت شایان توجهی در طراحی و تولید تجهیزات مورد نیاز خود با اتکا به دانش تخصصی و توانمندی‌های داخلی داشته‌ایم و زیرساخت‌ها و آموزش‌های مناسبی داریم و برای مقابله با تهدیدات امروز و پیش‌بینی مقابله با تهدیدات آینده در این حوزه پیچیده و حساس به نتایج مطلوبی رسیده‌ایم که لازم است برخی از این دستاورد‌ها در میدان نبرد محک زده و مورد آزمایش قرار داده شود.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش، با تقدیر از وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و سازمان‌های خودکفایی ارتش در نیرو‌های چهارگانه در طراحی و تولید تجهیزات جنگ الکترونیک، افزود: افزایش مهارت‌های تخصصی و انتقال تجربیات به نیرو‌های جوان و تمرین سناریو‌های مختلف رزمی در این حوزه از جمله اهداف برگزاری این رزمایش است.

وی بیان کرد: حدود یکصد و سی تمرین تخصصی آفندی و پدافندی در حوزه جنگ الکترونیک در این رزمایش پیش‌بینی شده که در لحظه و به صورت برخط توسط قرارگاه راهکنشی ذوالفقار ارتش هدایت و توسط قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

دریادار سیاری تصریح کرد: رزمایش جنگ الکترونیک سپر حافظان ولایت ۱۴۰۲ ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور نیرو‌های زمینی، پدافند، هوایی و دریایی از فردا با انواع مختلف سامانه‌های جنگالی، راداری، پهپادی، سایبری، فضایی، جنگنده‌ها و پرنده‌های باسرنشین و بدون سرنشین، ریزپرنده‌ها و سایر سامانه‌های ثابت، سیار، زمین‌پایه و هواپایه مرتبط با جنگ الکترونیک برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها