گزارش «جام‌جم» از اهداف اصلی رزمایش مشترک ۱۴۰۲ ارتش

پیام پهپادی ایران

در دنیای امروز، پهپادها یکی از ابزارهای خاص در عملیات‌های نظامی شناخته می‌شوند، چراکه پهپادها در عملیات‌های نظامی علاوه بر امکان جمع‌آوری اطلاعات استراتژیک، قدرت نظارت و حمله را به نیروهای نظامی اضافه می‌کند و به همین دلیل، توانمندی‌های پهپادی در حفظ امنیت و استقلال کشور حائز اهمیت ویژه‌ای است.
کد خبر: ۱۴۲۴۷۴۴

دراین خصوص لازم و ضروری است تا نیروهای نظامی کشور با برگزاری رزمایش‌های پهپادی در راستای بهبود توانایی‌ها و آمادگی نیروهای نظامی اقدام کنند به همین منظور بود که بامداد روز گذشته رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش جمهوری اسلامی ایران با رمز یا محمد‌رسول‌ا...(ص) با شرکت قریب ۲۰۰ فروند انواع پهپاد از یگان‌های منتخب نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران در گستره جغرافیای جمهوری اسلامی ایران از آب‌های گرم خلیج‌فارس و دریای عمان در جنوب تا مناطق شرق، غرب، شمال و مرکز کشور آغاز شد.

در جریان این عملیات پهپاد کمان ۱۹برای نخستین‌بار با انجام پرواز رزمی به چرخه عملیاتی این نیرو وارد شد و با پرواز از یکی از پایگاه‌های پهپادی ارتش در کشور جنگ الکترونیک و اخلال راداری به صورت هوا‌پایه را با موفقیت انجام داد. عملیات اخلال ارتباطی زمین‌پایه در ارتباط پهپاد با ایستگاه کنترل زمینی و اخلال الکترونیک روی پهپادهای مهاجم نیروی حمله‌ور و کنترل این پهپادها به منظور جلوگیری از نفوذ به منطقه رزمایش از جمله اقدامات صورت گرفته در این بخش از رزمایش بود که توسط نیروهای جنگالی حاضر در منطقه رزمایش تمرین شد.

رصد و پایش مرزها توسط پهپادهای ارتش

امیر دریادار حبیب‌ا... سیاری، فرمانده رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش درباره این رزمایش گفت: در ساعات ابتدایی این رزمایش مشترک، پهپادهای مراقبتی و شناسایی از نیروهای چهارگانه ارتش، عملیات پایش مرزهای کشور و شناسایی اهداف مدنظر و تصویربرداری از منطقه عمومی رزمایش را با موفقیت انجام دادند.
امیر سیاری ادامه داد: در این بخش از رزمایش پهپادهای چمروش، یسیر، صادق، پلیکان، ابابیل ۳، ابابیل ۴، ابابیل ۵، کمان ۱۲، یزدان، مهاجر ۲ و مهاجر ۶ با پرواز از پایگاه‌های پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران از نقاط مختلف کشور نسبت به رصد و شناسایی اهداف و همچنین مراقبت و پایش مناطق مورد نظر در مرزهای زمینی، هوایی و دریایی و همچنین آب‌های بین‌المللی اقدام کردند.

پیام رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش

امیرسرتیپ علیرضا شیخ، سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش پیام این رزمایش را به کشورهای منطقه را برقراری صلح و دوستی دانست و خاطرنشان کرد: کشورهای منطقه باید بدانند که با تکیه بر توان و اتحاد و بدون نیاز به حضور کشورهای فرامنطقه‌ای و بازیگران ناامن‌کننده، جنگ‌طلب و اشغالگران می‌توانیم صلح و آرامش و امنیت را در منطقه حفظ کنیم. وی اقتدار جمهوری اسلامی ایران برای برقراری و حفظ صلح در منطقه، بی‌اثر بودن تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران با بهره‌مندی از سلاح‌ها و تجهیزات بومی و نمایش علمی و اقتدار ارتش در دفاع از میهن اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از جمله اهداف برگزاری این رزمایش عنوان کرد.

اهداف اصلی رزمایش پهپادی ارتش

امیر کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه رزمایش پهپادی ارتش با اشاره به اهداف برگزاری این رزمایش گفت: شناخت و ارزیابی قابلیت پهپادهای ساخته شده توسط متخصصان داخلی و نحوه به‌کارگیری انواع پهپادها با توجه به نوع ماموریت‌های محوله، از اهداف اصلی این رزمایش پهپادی به شمار می‌آید.
فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: پهپادهای آرش، ابابیل و... ازجمله پهپادهای استفاده شده در این رزمایش هستند که حداکثر برد مدنظر را به‌دست آورده‌اند. همچنین سامانه‌های هدایتی نیز در بعد شناسایی مرزها و تهاجمی نیز عملکرد بسیار مطلوبی را در روز اول رزمایش به نمایش گذاشته‌اند. وی تصریح کرد: نیروی زمینی ارتش در این رزمایش، پهپادهای خود را در هفت استان مرزی کشور ارزیابی و آزمایش می‌کند. رزمایش پهپادی ارتش در حوزه شناسایی و انهدام اهداف مشخص شده و با توانایی متخصصان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان انجام می‌شود. امیر سرتیپ حیدری خاطرنشان کرد: کارکنان جوان ولایی، متعهد و مبتکر در عرصه پهپاد در ارتش جمهوری اسلامی ایران مشغول به دفاع از تمامیت ارضی کشور هستند و با استفاده از فناوری نوین نقطه‌زنی، دقیق‌زنی، هوشمند و قابلیت شبکه شدن پهپادهای تولیدی، از مرزهای کشور حراست می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها