معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ مطرح کرد؛

جزئیات محدودیت و ممنوعیت‌های تردد در تاسوعا و عاشورا

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا گفت: با توجه به حضور گسترده مردم در مراسم‌ مذهبی هیئت‌ها، حسینیه‌هاو برپایی تکیه‌های عزاداری و یا چادرهای توزیع نذری لازم است نکات ایمنی به منظور پیشگیری از هرگونه حادثه ترافیکی رعایت شود.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا گفت: با توجه به حضور گسترده مردم در مراسم‌ مذهبی هیئت‌ها، حسینیه‌هاو برپایی تکیه‌های عزاداری و یا چادرهای توزیع نذری لازم است نکات ایمنی به منظور پیشگیری از هرگونه حادثه ترافیکی رعایت شود.
کد خبر: ۱۴۱۶۷۴۲
توصیه‌های پلیس برای حفظ نظم تردد در معابر با شروع ایام عزاداری ماه محرمبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری ماه محرم و عزاداری امام حسین (ع) افزود: توصیه های پلیس به مناسبت ایام ماه محرم و برپایی تکیه‌های عزاداری و یا چادرهای توزیع نذری را به این شرح اعلام کرد:
1 - در هنگام نصب داربست ها و ایجاد ایستگاه های صلواتی، در محل مناسب به گونه ای اقدام شود که با کمترین اشغال سطح پیاده راه ها و سواره روها، مشکلات ترافیکی برای تردد عابران(عزاداران) و وسایل نقلیه عبوری ایجاد نشود و در جانمایی ایستگاههای صلواتی دقت لازم انجام گیرد تا هرگونه احتمال ایجاد ترافیک یا احتمال برخورد وسایل نقلیه وجود نداشته باشد.
 
2 - از نصب هرگونه بنر، پارچه نوشته و مشابه آن که موجب پوشش تابلوها، چراغ‌ها و دیگر علائم راهنمایی و رانندگی می‌گردد جدا خودداری گردد.
 
3 - با بکارگیری نیروهای داوطلب مردمی همیار پلیس مجهز به جلیقه و علایم شب نما در قسمت جلو و انتهای کاروانهای عزاداری علاوه بر ایجاد ایمنی بیشتر عزاداران، نسبت به جلوگیری از تداخل با خودروهای عبوری اقدام گردد.
 
4 - برابر مفاد آیین نامه راهور عبور و تردد خودروها و موتورسیکلت‌ها از بین دستجات و جمعیت ممنوع است لذا رانندگان به منظور پیشگیری از هر گونه حادثه با فاصله مناسب از دستجات عزاداری حرکت کنند.
 
5 - در حرکت کاروانهای عزاداری پیش بینی سهم مسیر تردد خودروها انجام گیرد و خصوصا همکاری لازم برای تردد سریع و بدون توقف وسایل نقلیه امدادی انتظامی به عمل آید.
 
6 - هنگام پخش نذورات به نحوی اقدام شود که از ایجاد گره های ترافیکی جلوگیری و به ماموریت خودروهای امدادی نیز خللی وارد نشود.
 
7 - با خدمت گزاران خود در مجموعه پلیس راهور همکاری لازم را برای انضباط بخشی و ایمن سازی مسیرها داشته باشند.
 
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا اظهار امیدواری کرد با رعایت توصیه های پلیس و همکاری مردم عزیز در این ایام، عزاداری ماه محرم بصورت باشکوه برگزار شود و شاهد حوادث ناگوار رانندگی و ایراد خسارت و یا مجروح و مصدوم شدن عزاداران نباشیم./صدا و سیما
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها