بیانیه شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان البرز در محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم

کد خبر: ۱۴۱۴۷۷۹

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

إِنَّـا لِـلَّـهِ وَ إِنَّـا إِلَـیْـهِ رَاجِـعُـونَ

﴿یرِیدُونَ لِیطْفِؤُا نُورَ الله بِأَفْواهِهِمْ وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کرِهَ الْکافِرُونَ﴾ (الصف: ۸)

(میخواهند نور خدا را با (دم) دهانهاشان خاموش سازند وخداوند تمام کننده ی نور خود است؛ هر چند کافران را ناخوش آید).

 

اقدام رذیلانه و شنیع   اهانت به ساحت مقدس و نورانی قرآن کریم توسط افراد فرومایه  ، پلید و بد طینت و افراطی سوئدی  موجب جریحه دار شدن احساسات عمیق بیش از دو میلیارد واندی از مسلمانان جهان شد و خشم وانزجار مسلمین و ارادتمندان به قرآن کریم را برانگیخت بی شک توهین به قرآن واهانت به مقدس ترین باورمسلمین در ایام حج ابراهیمی این کنگره عظیم نشان از استیصال و درماندگی و پریشانی استکبار جهانی و صهیونیست بین المللی است. دشمنان قرآن باید بدانند این اقدام نه تنها از شکوه و عظمت و قداست این کتاب آسمانی نکاسته بلکه موجب اتحاد وانسجام بییشتر جهان اسلام و مایه پیشرفت مسلمین خواهد شد و به تعبیر مقام معظم رهبری آینده از آن جهان اسلامی خواهد شد .

توهین به باورهای یک ملت نشان از جهل و حماقت و انحطاط فکری و اخلاقی آن جامعه را می رساند ُتوهین به قرآن و بی حرمتی به آن در واقع توهین به همه ادیان توحیدی و کتابهای آسمانی است .

و کسانی که توان مقابله با منطق قرآن را ندارند دست به چنین حرکت کثیف و پلید می زنند .  

قُلْ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ تَعَالَوْا إِلَىٰ كَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمْ أَلَّا نَعْبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَلَا نُشْرِكَ بِهِ شَيْئًا وَلَا يَتَّخِذَ بَعْضُنَا بَعْضًا أَرْبَابًا مِنْ دُونِ اللَّهِ ۚ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُولُوا اشْهَدُوا بِأَنَّا مُسْلِمُونَ

آیه 64 آل عمران

بگو: ای اهل کتاب، بیایید از آن کلمه حق که میان ما و شما یکسان است پیروی کنیم که به جز خدای یکتا را نپرستیم، و چیزی را با او شریک قرار ندهیم، و برخی برخی را به جای خدا به ربوبیّت تعظیم نکنیم. پس اگر از حق روی گردانند بگویید: شما گواه باشید که ما تسلیم فرمان خداوندیم.

 

ستمگران در طول تاریخ همواره قرآن ستیز بوده اند و این جز ارمغان خسارت بار بر آنان نخواهد آورد .

یقینا خدای قهار عذابی سخت و انتقام شدید از مسببین این عمل شنیع خواهد گرفت.

وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ ۙ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا

 

و ما آنچه از قرآن فرستیم شفا (ی دل) و رحمت (الهی) برای اهل ایمان است و ظالمان را به جز زیان (و شقاوت) چیزی نخواهد افزود.

آیه 82 اسرا

 

به راستی فلسفه این همه دشمنی و تقابل با قرآن چیست ؟

جز اینکه قرآن کتاب تمدن ساز ، زنده و پویا ،احیا گر و روح بخش ، که با وجدانهای انسانها گفتگو می کند و با عقول بشری سازگار است فرا زمان و فرا مکان است سرچشمه دانشها ، منادی عدالت و عفت ، رحمت و مغفرت و معنویت ، اتحاد وانسجام مدافع مستضعف ، و دشمن مستکبر است .

این کار، زبونی  و حقارت جاهلیت مدرن را به مراتب بدتر از گذشته در مقابل آموز ه ها و معارف بلند قرآن آشکار می سازد مگر می شود جلوی تابش خورشید  هدایت و معرفت را گرفت زبان او زبان فطرت و منطق او منطق عقلانیت است او مرزها را درنوردیده و در قلب ها سکنی گزیده است .

 در مقابل این معجره الهی چهارده قرن فصحا  و بلغا عالم سرتعظیم فرود آورده اند آموزه هایش سیاه و سفید ، شرقی و غربی و زن ومرد نمی شناسد .

إِنَّ أَكرَمَكُم عِندَ اللَّهِ أَتقاكُم ۚ إِنَّ اللَّهَ عَليمٌ خَبيرٌ﴿۱۳﴾

گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است!

 

طنین عقلانیت او روز به روز بر دلها می نشیند و مخاطبین زیادی را به خود  جذب می کند ما قرآنیان استان البرز ضمن تسلیت به ساحت مقدس ولی الله اعظم امام زمان ( عج ) و نایب برحقش حضرت مقام معظم رهبری امام خامنه ای از تمام ملتهای بیداردل و بصیر و پیروان همه ادیان آسمانی و به ویژه مسلمانان می خواهیم با محکوم کردن این اقدام پلید عناصر  افراطی دین ستیز کشور سوئد از خود واکنشی  در خور و شان قرآن عزیز  نشان دهند تا دشمنان به خود جرات مقابله با حریم کتاب آسمانی را نداشته باشند .

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها