کریدور قدرت
«جام‌جم» از مزایای کریدور شرق-غرب ‌برای اقتصاد ایران گزارش می‌دهد

کریدور قدرت

وزیر راه و شهرسازی کشورمان از پیگیری توافقات در حوزه کریدوری، شبکه ترانزیتی، بندری، هوایی و بخش‌های حمل و نقلی، با محوریت کریدور شمال به جنوب و همچنین مذاکره برای تحقق نهایی حمل و نقل ترکیبی خبر داد.
وزیر راه و شهرسازی کشورمان از پیگیری توافقات در حوزه کریدوری، شبکه ترانزیتی، بندری، هوایی و بخش‌های حمل و نقلی، با محوریت کریدور شمال به جنوب و همچنین مذاکره برای تحقق نهایی حمل و نقل ترکیبی خبر داد.
کد خبر: ۱۴۱۲۲۰۰

پیگیری توافقات ایران و روسیه به ویژه تکمیل زنجیره کریدور شمال-جنوببه گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، وزیر راه و شهرسازی که برای شرکت در بیست و ششمین مجمع اقتصادی سالانه در سنپترزبورگ روسیه، به دعوت همتای روس وارد این کشور شده است، گفت: برنامه های بسیاری تدارک دیده شده است و در نشست‌ها و دیدار های دوجانبه با مقامات اصلی روسیه، پیگیری توافقات اخیر در حوزه کریدوری، شبکه ترانزیتی، بندری، هوایی و کلیه بخش‌های حمل و نقلی، با طرف روسی اقدامات متعددی تعریف شده است که محور اصلی آن کریدور شمال به جنوب است.
بذرپاش با بیان این‌که کشور روسیه در رأس این توافقات قرار دارد،افزود: نظر به موقعیت جغرافیایی کشور ایران و اتصال به دریای خزر و آب های آزاد خلیج فارس و دریای عمان، بسیاری از کشورها تمایل دارند در این بخش همراهی کنند که در زمینه حمل و نقل دریایی نیز به کشور روسیه و سایر کشورهای همسایه از جمله حوزه خلیج فارس پیشنهادات متعددی داده شده است و برای سرمایه گذاری در طرحهای بندری ما اعلام آمادگی کرده‌اند.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: زنجیره کریدور شمال به جنوب تنها به بخش ریلی محدود نمی‌شود بلکه از دریا به دریاست یعنی این زنجیره اجزایی مختلف از جمله دریایی، ریلی،جاده ای و حتی هوایی دارد که زنجیره حمل و نقل ترکیبی به صورت موازی با سایر کشورها پیش می‌رود.
بذرپاش با اشاره به سفرهای متعدد برای پیگیری موارد یاد شده،در خاتمه ابراز امیدواری کرد: ان شاءالله بتوانیم توافقات خوب و سازنده و در راستای منافع مردم عزیز ایران داشته باشیم.
علیرضا حقیقیان، دستیار وزیرامورخارجه و مدیرکل اورآسیای وزارت امور خارجه، علی اکبر صفایی، رئیس سازمان بنادر و دریانوردی، محمد محمدی‌بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، و استاد حسین، رئیس مرکز امور بین‌الملل وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش را در این سفر همراهی می‌کنند.
بیست و ششمین مجمع اقتصادی سنت‌پترزبورگ با حضور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، روسای جمهور کشورهای مشترک المنافع، نخست ‌وزیران و وزرای اقتصادی بیش از یکصد و بیست کشور جهان برگزار می‌شود.
همچنین در حاشیه این نشست ، نمایشگاهی از تازه‌ترین دستاوردهای صنعتی ، کشاورزی ، حمل و نقل ، بانک و بیمه ، نوآوری‌های پزشکی و محصولات دانش‌بنیان نیز برگزار می‌شود.
برگزاری ۲۰۰ نشست تخصصی با موضوع راههای تقویت همگرایی اقتصادی بین کشورهای مستقل ، بررسی راه‌های خنثی کردن تحریم‌ها علیه کشورهای مستقل ، همکاری‌های بانکی و مذاکرات چندجانبه به منظور استفاده از ارزهای ملی به جای دلار در مبادلات اقتصادی ، از محورهای مهم بیست و ششمین مجمع اقتصادی سنت‌پترزبوزگ خواهد بود./ صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها