یکی از اعضای ارشد «چارچوب هماهنگی» عراق از حمایت آمریکا از شش گروه تروریستی در نزدیکی مرزهای ایران خبر داد.
کد خبر: ۱۴۱۰۶۴۰

به گزارش جام جم انلاین، «جبار عوده» یکی از اعضای ارشد «چارچوب هماهنگی» شیعیان عراق تاکید کرد که آمریکا از شش تشکیلات تروریستی در نزدیکی مرزهای ایران در اقلیم کردستان عراق حمایت می‌کند.

وی در ادامه افزود: ماهیت سیاست خارجه آمریکا به عنوان وارث سیاست‌های انگلیس و اصل «تفرقه بیانداز و حکومت کن»، فتنه انگیزی و ایجاد درگیری‌های بین المللی است.

عوده بیان کرد: آمریکا از طرق مختلف، از شش تشکیلات مسلح که در نزدیکی نوار مرزی میان عراق و ایران در منطقه اقلیم کردستان عراق فعالیت می‌کنند، حمایت به عمل می‌آورد. آمریکا می کوشد این اقلیم را به میدان درگیری‌های منطقه‌ای از طریق استفاده از کارت تشکیلات مسلح تبدیل کند.

وی گفت: ما فعالیت این گروه‌های مسلح را غیرقانونی می‌دانیم چرا که قانون اساسی عراق بر ممانعت هرگونه فعالیت علیه کشورهای همسایه، تاکید دارد. آمریکا با امنیت اقلیم کردستان بازی کرده و این منطقه را از طریق حمایت مالی از گروه‌های مسلح با شعارهای مختلف، به پرتگاه خطرناکی می‌کشاند.

در حال حاضر هشت الی ۱۰ گروه و تشکیلات مسلح در اقلیم کردستان عراق فعالیت دارند که از سوی سرویس اطلاعاتی آمریکا حمایت می‌شوند. عوده به تازگی تاکید کرده است که هفت سرویس جاسوسی غربی با یک هدف واحد در حال فعالیت در اردوگاه «الهول» سوریه هستند.

وی بیان کرده بود که اردوگاه الهول سوریه با توجه به فعالیت چشمگیر هفت سرویس اطلاعاتی غربی، در حال حاضر به مرکزی برای محافل اطلاعاتی کشورهای غربی تبدیل شده و همه آنها یک هدف واحد دارند و آن، سرمایه گذاری بر روی افراط گرایی در منطقه خاورمیانه است. 

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها