مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران خبر داد

امکان پذیرش خودروهای فاقد پلاک در مراکز معاینه فنی پایتخت

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران از اجرای طرح ویژه نسل جدید معاینه فنی سیار در تهران تحت عنوان پرتابل خبر داد و گفت: در این طرح واحدهای سیار معاینه فنی در مجتمع و سازمان‌ها حاضر می‌شوند و اقدام به صدور برگه معاینه فنی خودروها می‌کنند.
کد خبر: ۱۴۱۰۰۵۰

به گزارش جام جم آنلاین، شادی مالکی در نشست خبری با اشاره به اینکه به‌ازای هر یک تهرانی یک وسیله نقلیه موتوری وجود دارد، اظهار کرد: همین امر منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود.

وی با بیان اینکه در تهران 17 مرکز فنی ثابت، 7 خط سیار، 3 مرکز مخصوص ماشین‌های سنگین و 11 مرکز مربوط به موتورسیکلت فعال هستند، تصریح کرد: یک میلیون و 700 هزار دستگاه خودرو در سال گذشته به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند و در سال جاری نیز تا امروز 365 هزار خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند، همچنین در حوزه خودروهای سنگین سال گذشته در مجموع 7 هزار دستگاه به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده‌اند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران از اجرای طرح ویژه نسل جدید معاینه فنی سیار در تهران تحت عنوان پرتابل خبر داد و گفت: در این طرح واحدهای سیار معاینه فنی با درخواست ساکنین مجتمع‌ها و یا سازمان‌ها و شرکت‌ها در محل حاضر می‌شوند و نسبت به معاینه فنی خودروهای آنها اقدام می‌کنند.

وی در ارتباط با معاینه فنی موتورسیکلت‌ها گفت: در سال گذشته کمتر از 500 دستگاه به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده‌اند البته در سال گذشته نسبت به سال 1400 شاهد افزایش مراجعه موتورسیکلت‌ها به مراکز معاینه فنی بودیم.

مالکی با بیان اینکه حدود 30 درصد از خودروهایی که به مراکز معاینه فنی مراجعه می‌کنند موفق به دریافت گواهی نمی‌شوند، گفت: همین امر منجر به این می‌شود که این خودروها در ترددهای خود بیشتر دچار مشکل شوند.

وی در ارتباط با اختصاص تعمیرگاه ویژه بانوان تصریح کرد: 30 درصد از مراجعه‌کنندگان به مراکز معاینه فنی بانوان هستند و با توجه به این موضوع یک واحد تعمیراتی و معاینه فنی ویژه بانوان در مرکز آبشناسان راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران افزود: ان‌شاءالله هشت خط سیار نیز در کمتر از یک ماه‌ آینده جهت دسترسی راحت‌تر به مراکز معاینه فنی در تهران راه‌اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه مراکز معاینه فنی از جمله بیهقی، آبشناسان و شقایق به‌صورت 24ساعته فعال هستند، گفت: همین امر موجب افزایش مراکز معاینه فنی شده است و در زمان حاضر ظرفیت مراکز معاینه فنی به 3 میلیون خودرو رسیده است.

مالکی با اشاره به صدور معاینه فنی برتر گفت: در زمان حاضر در 11 مرکز این کار در حال انجام است و از ابتدای سال تا امروز 18 درصد خودروهای مراجعه‌کننده موفق به دریافت معاینه فنی شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها