مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان گفت:

پرداخت ۴۰ هزار میلیارد ریال وجه خرید گندم به کشاورزان

مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان گفت:  تاکنون ۴۰ هزار میلیارد ریال وجه خرید گندم به کشاورزان پرداخت شده است.
کد خبر: ۱۴۰۶۹۹۸

جام جم آنلاین - خوزستان،  مدیر عامل شعب بانک کشاورزی استان گفت: از ابتدای فصل خرید گندم در استان تاکنون ۴۰ هزار میلیارد ریال وجه خرید تضمینی گندم طی ۵ مرحله  به گندمکاران پرداخت شده است.

جهانپور معماریان با بیان اینکه عملیات خرید گندم در خوزستان از ۲۰ فروردین آغاز شده افزود: اولین واریزی مطالبات گندمکاران همزمان با سفر رییس جمهور به استان انجام شد.

وی اضافه کرد: منابع مالی توسط شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران در اختیار بانک عامل (کشاورزی) قرار می گیرد و بانک طبق فهرستی که توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی ارسال می شود وجوه کشاورزان را پرداخت می نماید.

معماریان با بیان اینکه وجه پرداخت شده به صورت علی الحساب بوده تصریح نمود: با تصویب قیمت تضمینی گندم توسط شورای قیمت گذاری مابه التفاوت وجه بر اساس اولویت واریزی به حساب کشاورزان واریز خواهد شد

مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان اظهار داشت: بانک کشاورزی جهت تامین هزینه های کاشت و داشت محصولات زراعی در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱،  ۱۹ هزار میلیارد ریال به ۶ هزار و ۶۵۱ نفر از کشاورزان که اغلب گندمکاران بوده اند پرداخت کرده است

وی بیان کرد: همچنین در سال گذشته یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات جهت خرید ۴۲۵ دستگاه پرداخت شده است.

معماریان بیمه کشاورزی را از دیگر حمایت های دولت از کشاورزان عنوان و اضافه کرد: در سال گذشته ۴هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال غرامت در بخش کشاورزی پرداخت گردید که ۳ هزار میلیارد ریال آن مربوط به محصولات زراعی بوده است در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱  نیز دولت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال یارانه جهت کمک به کشاورزان اختصاص داده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان با بیان اینکه ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ محصول خود را تحت پوشش بیمه قرار داده اند افزود: کارشناسان بانک در حال ارزیابی خسارت وارده به محصولات می باشند تا در اسرع وقت غرامت ها پرداخت گردد.

وی عنوان کرد: با قطعی شدن قیمت کلزا ،وجه خرید  این محصول نیز به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها