فرماندار کاشان گفت: تاریخ ایران اسلامی، همیشه فرزانگان درخشانی داشته است که بر پایه ایمان و عقیده با همت بلند خود کوشیده‌اند آموزه‌های دینی و فرهنگی را در جامعه ترویج کنند تا فرهنگ آگاهی و فضیلت در سایه وحدت مردم در جامعه اسلامی حاکم شود.
کد خبر: ۱۴۰۶۰۲۹

جام جم آنلاین اصفهان به نقل از ایسنا؛ محمد شریف زارعی درباره شخصیت و خدمات شهید آیت الله سلیمانی، اظهار کرد: آیت الله سلیمانی یکی از شخصیت‌های ممتازی بود که به حکم رهبر معظم انقلاب به سمت امام جمعه کاشان منصوب شد و با روشنگری و روشن نگری خود، خدمات زیادی را در این منطقه رقم زد.

وی تصریح کرد: وی مجاهدی در خدمت نظام بود که به پشتوانه خودسازی و خلوص نیت خود، خدمات اجتماعی و فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی ارزنده‌ای را در دیار مومنان برای همیشه به یادگار نهاد که باقیات صالحات برای او خواهد بود.

فرماندار کاشان گفت: اخلاص، ساده‌زیستی و مردمی بودن سه ویژگی بارز آیت‌الله سلیمانی بود که با وجود مسئولیت حساس، همیشه در بین مردم حضوری مستمر داشت و مشکلات مردم را با جدیت پیگیری می‌کرد و دیدارهای مستمر با همه گروه‌های جامعه داشت و به پای صحبت آنها می‌نشست.

وی افزود: آیت الله سلیمانی از جمله علمایی  بود که نزد بزرگانی چون آیت‌الله العظمی شیخ محمد کوهستانی، کسب علم کرد و تمام تلاش خود را برای ترویج معارف اسلام و انقلاب اسلامی تا آخرین روزهای عمر خود به کار بست.

زارعی اظهار کرد: اینجانب این ضایعه دردناک و تاسف بار را به  مردم شریف دارالمومنین کاشان و همچنین مردم استان مازندران و خاندان محترم آن شهید والامقام، تسلیت می‌گویم و برای ایشان از خداوند متعال علو درجات را مسئلت می‌کنم.

همچنین امام جمعه کاشان در پیام تسلیت خود نوشت : ترور آیت‌الله سلیمانی همه ما را داغدار کرد و به همین مناسبت هشتم تا ۱۰ اردیبهشت به مدت سه روز را در منطقه کاشان عزای عمومی اعلام می‌کنم.

در بخش دیگری از پیام حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدسعید حسینی آمده است: ایشان عضو مجلس خبرگان رهبری از استان سیستان و بلوچستان بود و برای سه دهه در سنگر امامت جمعه و تبلیغ رسالات الله و تقریب بین المذاهب خدمات ارزنده‌ای به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی داشتند.

امام جمعه کاشان در بخش پایان پیام خود نوشت: آیت الله سلیمانی، فردی خوش اخلاق و مردم‌دار بود و در مدت یکسال و اندی که مسوولیت امامت جمعه کاشان را عهده‌دار بود تلاش می‌کرد تا وحدت را بین جناح‌های مختلف حفظ کند و با بیش از ۷۰ سال سن از بیشتر روستاهای این منطقه بازدید کرده بود.

آیین بزرگداشت آیت اله سلیمانی، امام جمعه سابق کاشان، یکشنبه دهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲  در مصلای حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) کاشان برگزار خواهد شد.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها