معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

جمعیت فارس به سرعت در حال پیر شدن است

فارس رتبه ۱۹ باروری در کشور
کد خبر: ۱۴۰۳۶۷۰

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست خبری جایزه ملی جوانی جمعیت با بیان اینکه ما از جمعیت جوان در حال فاصله گرفتن هستیم، گفت: استان فارس در رتبه چهارم رشد جمعیت در کشور قرار داریم، که حدود ۷ درصد جمعیت زیر ۵ سال هستند و حدود ۲۱ درصد جمعیت زیر ۱۵ سال و ۶۵ درصد بین ۱۵ تا ۶۴ سال و مابقی جمعیت ۶۵ سال به بالا هستند.
عباس رضاییان زاده ادامه داد: میزان باروری در استان فارس حدود ۱/۵ فرزند است و در رتبه ۱۹ باروری در کشور قرار داریم که این نشانه خوبی برای جوانی جمعیت استان فارس با توجه به گستردگی و جمعیت خود دارد.
رضاییان زاده با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت در سال ۱۴۰۰ به ۶ دهم رشد کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: ما به سرعت. در حال پیر شدن هستیم و اگر شرایط به همین صورت پیش رود ما در سال ۱۴۵۰ دچار رشد منفی ۱/۵ درصد می رسیم، ما باید از الان یه دنبال افزایش نرخ رشد جمعیت باشیم تا در آینده دچار بحران نشویم.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخشی دیگر از صحبت های با اشاره به اینکه ۶۵ درصد از جمعیت استان فارس در بازه سنی ١۵ تا ۶۴ سال قرار دارند، این را یکی از نشانه های پیر شدن جمعیت عنوان کرد که مسئولان باید آن را مدنظر قرار دهند.
رضائیان تاکید کرد: اگر برای جوان سازی جمعیت از الان فعالیتی صورت نگیرد ما از سال ۱۴۲۰ وارد نرخ رشد جمعیت منفی در استان می شویم، برای جوانی باید درصد افراد زیر ۱۵ سال افزایش یابد.
وی در بخشی دیگر از صحبت های خود به جمعیت مسلمانان جهان اشاره کرد و افزود: ۴۹ کشور دارای اکثریت مسلمان در آسیا و شمال آفریقا قرار دارند، در کشورهای مسلمان اهل سنت نرخ رشد جمعیت قابل قبول است، حتی در کشور و استان فارس نرخ رشد جمعیت مناطق سنی نشین شاهد رشد جمعیت خوبی هستند و این خانواده ها فرزندان بیشتری دارند، باید فرزند آوری در کشور و استان فارس فرهنگ سازی شود

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها