معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

جمعیت فارس به سرعت در حال پیر شدن است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:افزایش خانواده‌های تک فرزندی آثاراجتماعی و روانی نامطلوبی را به جای خواهدگذاشت و موجب پیری جمعیت می‌شود و ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:افزایش خانواده‌های تک فرزندی آثاراجتماعی و روانی نامطلوبی را به جای خواهدگذاشت و موجب پیری جمعیت می‌شود و ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
کد خبر: ۱۴۰۲۳۲۲

به گزارش جام جم آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم بعد از ظهر سه شنبه در ابتدای مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم که در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد اظهار داشت: در جز ششم قرآن کریم به داستان چهار برادر اشاره شده که دو برادر به عنوان الگوی مثبت و دو برابر نیز به عنوان الگوی منفی معرفی شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حضرت موسی و حضرت هارون دو برادر مؤمن معرفی شدند افزود: هابیل و قابیل نیز به عنوان دو برادری که یکی به دیگری حسد و خیانت کرده در سوره مائده به آن اشاره شده است.

حاج ابوالقاسم عنوان داشت: برادران و خواهران خویشاوند نزدیک به شمار می‌روند که وظایف مهمی بر عهده آنان است و در آیات قرآن کریم نیز آمده غذا خوردن از خانه برادر و خواهر بدون اذن آنان جایز است چرا که این افراد همانند خود انسان هستند.

وی با بیان اینکه برادر همانند تکیه گاهی در مشکلات باید پناه برادر دیگر باشد افزود: برادر مایه عزت، آبرو و قوت انسان است که با کمک و توان آن می‌توان بر دشمنان غلبه پیدا کرد.

مفسر قرآن کریم با بیان اینکه حقوق برادری و خواهری در قرآن ۳۰ مورد اشاره شده است افزود: وفای به عهد، حفظ اسرار، دلسوزی، خیرخواهی، پذیرش عذر، عیادت به هنگام بیماری، شرکت در تشییع جنازه، اجابت دعوت، قبول هدیه، تشکر از خدمات، یاری رساندن مناسب، برآورده نمودن حاجات و برطرف نمودن مشکلات و احترام متقابل از جمله این حقوق است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برادر و خواهر نعمت‌های بزرگ الهی هستند افزود: متأسفانه با افزایش خانواده‌های تک فرزندی نسل آینده از داشتن موهبت برادر و خواهر محروم است.

حاج ابوالقاسم افزود: این وضعیت آثار اجتماعی و روانی نامطلوبی را به جای خواهد گذاشت و موجب پیری جمعیت می‌شود و ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی را تحت تأثیر قرار می‌دهد./مهر نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها