نماینده مردم تهران در مجلس در خصوص اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه توافقی بین ایران و آمریکا در مورد تبادل زندانیان انجام نشده، گفت: نفوذ لابی صهیونیستی بر آمریکا را میتوان از جمله دلائل چنین رویکردی از سوی آمریکا عنوان کرد چرا که به لحاظ تفکر؛ لابی صهیونیستی بر سیاستمداران آمریکا اعمال نفوذ کرده و به هر شکلی که تمایل دارند درصدد بر هم زدن برنامه ها و مسیر حرکت هستند.
کد خبر: ۱۴۰۱۳۲۲

روز گذشته حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه از دستیابی به یک توافق درباره تبادل زندانیان سخن و گفته و اظهار کرده بود اگر همه چیز از طرف آمریکا خوب پیش برود، در روزهای آینده انجام خواهد شد. اما ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، با تکذیب این موضوع گفت: ما به طور خستگی‌ناپذیری برای آزادی سه شهروند آمریکایی تلاش می‌کنیم که به طور غیر قانونی در ایران زندانی شده‌اند و تا زمانی که نزد عزیزانشان بازنگشته‌اند، دست از کار نمی‌کشیم.

در واکنش به این سخنان، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: در ماه مارس سال گذشته میلادی از طریق یک واسطه توافق مکتوبی در خصوص تبادل زندانیان به امضا رسیده که نماینده معرفی‌شده رسمی آمریکا نیز آن را امضا نموده است اما به بهانه‌های مختلف تاکنون از سوی دولت آمریکا اجرا نشده است.

در همین راستا اسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران در مجلس در گفتگو با جام‌ جم آنلاین در خصوص رویکرد ریاکارانه آمریکا گفت: همانطور که امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب بارها گفته اند آمریکا و رژیم صهیونیستی دارای روحیه شیطانی هستند و نمی‌توان به آنها اعتماد کرد، همانگونه که در مورد توافق برجام نیز شاهد بودیم که آمریکا روزی آن را قبول داشت اما روزی دیگر این‌ توافق را زیر پا گذاشت.

وی با بیان اینکه امروز ملتها تا حدود زیادی نسبت به اینگونه رفتارهای آمریکا و اسراییل آگاه شده اند، افزود: به همین دلیل آمریکا هر روز به واسطه این رفتارها جایگاهش را در دنیا به خصوص غرب آسیا و حتی همسایگان خود از دست می‌دهد.

کوثری ادامه داد: به اعتقاد آمریکا هر آنچه خودش می‌خواهد باید پیاده و اجرا شود، نه آنچه طرفین بر آن توافق کرده‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در موضوع تبادل زندانیان ایران و آمریکا نیز دو کشور به توافق رسیدند و وزیر خارجه کشورمان نیز صریح و شفاف این موضوع را بیان کرد؛ اما همانطور که در موضوع برجام نیز آمریکا به دروغ گفت که ایران نمی‌خواهد مذاکره کند در این موضوع اخیر نیز همین رفتار را دارد چرا که میخواهد دست برتر را داشته باشد و با همان تفکر شیطانی به دنبال دستیابی به منافع و اهداف خود است.

کوثری در ادامه نفوذ لابی صهیونیستی بر آمریکا را از دیگر دلائل رفتار اخیر آمریکا، عنوان کرد و گفت: درست است که همیشه سخن از این است که رژیم صهیونیستی فرزند ناخلف آمریکا است اما به لحاظ تفکر؛ لابی صهیونیستی بر سیاستمداران آمریکا اعمال نفوذ کرده و به هر شکلی که تمایل دارند درصدد بر هم زدن برنامه ها و مسیر حرکت هستند.اما جمهوری اسلامی قاطعانه مسیر حق را ادامه می دهد و از این بابت نگرانی ندارد.

وی در عین حال توافق اخیر جمهوری اسلامی و عربستان را نیز در رفتار ریاکارانه آمریکا در موضوع تبادل زندانیان بی تاثیر ندانست و تصریح کرد: آمریکا تا چند سال قبل بر اغلب اتفاقات منطقه غرب آسیا اشراف داشت، در موارد اختلافی بین کشورها وساطت می‌کرد و به زعم خود قدرت برتر بود، اما در حال حاضر اینگونه نیست و از چنین جایگاهی در این منطقه برخوردار نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین گفت: هر چند که توافق اخیر سه جانبه و بین ایران و عربستان و چین صورت گرفته است اما دیگر به مرحله ای رسیده ایم که می‌توانیم از این به بعد توافقات را دو طرفه به سرانجام برسانیم چرا که خودمان دارای چنین توانمندی هستیم و می توانیم به راحتی با هر کشوری مذاکره کرده و مشکلات فی مابین را حل و فصل کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها