محمدجواد عظیمی بابیان اینکه کنگاور دروازه شرقی ورود به استان کرمانشاه است، اظهار کرد: از حدود یک ماه پیش برنامه‌ریزی‌هایی را برای استقبال از میهمانان نوروزی در شهرستان آغاز کردیم.
کد خبر: ۱۴۰۰۴۶۳

جام جم آنلاین؛وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی مختلف در کنگاور همه پای کار آمده‌اند تا بتوانیم برای نوروز امسال شرایط متفاوتی را در شهرستان رقم بزنیم و میزبانان خوبی برای میهمانان نوروزی باشیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی کنگاور با بیان اینکه این شهرستان این روزها رنگ و بوی نوروزی به خود گرفته، افزود: کار پاکسازی و نظافت شهر، رنگ آمیزی جداول، مبلمان شهری، نورپردازی داخل شهر و جاده های برون شهری و … توسط دستگاه‌های ذیربط در حال انجام است.

وی در ادامه به بیان مهمترین جاذبه‌های کنگاور برای گردشگران پرداخت و گفت: شاخص‌ترین اثری که در این شهرستان قرار دارد، معبد تاریخی آناهیتا است که هرساله گردشگران زیادی از آن استقبال می‌کنند.

عظیمی از گودین تپه، حمام‌های قاجاری میدان و بزرگ و حمام صفوی حاجی علی اصغرخان ساری اصلانی، خانه تاریخی ساری اصلانی و پل کوچه به عنوان بخشی دیگر از جاذبه های تاریخی این شهرستان نام برد و گفت: همچنین سراب فش، روستای فش، سراب ماران، سراب کبوترلانه، سراب گرمخانی و سراب باباعلی نیز از جاذبه های طبیعی و زیبای این شهرستان به شمار می‌روند که گردشگران نوروزی می‌توانند از آن بازدید کنند.

وی در ادامه یادآور شد: همچنین روستای فش کنگاور در ایران به عنوان دهکده سازهای سنتی به ثبت ملی رسیده و شغل اکثر مردم آن تولید سازهای سنتی است و گردشگران علاقمندان به حوزه موسیقی می‌توانند ایام نوروز در سفر به کرمانشاه بازدیدی هم از این روستای زیبا داشته باشند.

رئیس اداره میراث فرهنگی کنگاور در خصوص زیرساخت‌های اقامتی این شهرستان هم برای پذیرش گردشگران نوروزی هم گفت: در کنگاور هتل نداریم، اما یک اقامتگاه بوم گردی در روستای فش فعال است. در شهر کنگاور هم یک خانه مسافر فعال است که در ایام نوروز پذیرای مسافران نوروزی خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها