مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به اینکه 70درصد ترددها با خودروهای تک‌سرنشین انجام می‌شود که ترافیک معابر را در ساعت پیک به دنبال دارد گفت: در راستای تسهیل تردد حمل‌ونقل عمومی تا پایان امسال چند مسیر ویژه تردد و راه فرار اتوبوس در شهر ایجاد خواهد شد.
مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به اینکه 70درصد ترددها با خودروهای تک‌سرنشین انجام می‌شود که ترافیک معابر را در ساعت پیک به دنبال دارد گفت: در راستای تسهیل تردد حمل‌ونقل عمومی تا پایان امسال چند مسیر ویژه تردد و راه فرار اتوبوس در شهر ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۰۰۳۲۸

علی سمیعی در نشست مطبوعاتی  اظهار کرد: ترافیک موجود در سطح شهر به‌واسطه افزایش ۵۰درصدی خودرو نسبت به سال گذشته است و این رقم به ۶۰ درصد نیز می‌تواند برسد.

وی بابیان اینکه طبق بررسی‌های انجام‌شده در ساعات اوج ترافیک ۷۰ درصد از خودروها تک‌سرنشین هستند اظهار کرد: این میزان در بولوار فردوسی ۸۰درصد بوده است.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد اضافه کرد: معتقدیم علت این افزایش استفاده از خودرو شخصی تک‌سرنشین ، گرانی اسنپ و تپسی است زیرا با توجه به شرایط شهروندان عقیده دارند استفاده از خودرو شخصی صرفه اقتصادی بیشتری دارد.

سمیعی تصریح کرد: با این روند تا چند سال دیگر شاهد ترافیکی همچون تهران درمعابر مشهد خواهیم بود.

وی به اقدامات پیش‌بینی‌شده برای ایام چراغ برات اشاره و خاطرنشان کرد: در حوزه حمل‌ونقل درایام چراغ برات روزانه 400 اتوبوس از ۱۵پایانه سطح شهر به مقصد آرام ستان های شهر تردد خواهند داشت که از این تعداد ۲۴۰ اتوبوس از ۶ پایانه انقلاب، آزادی، مفتح، فردوسی و... به بهشت رضا(ع) ، ۱۵۰ اتوبوس نیز در مسیر خواجه ربیع و 10 مینی‌بوس نیز در مسیر آرامستان بهشت رضوان به مردم سرویس‌دهی خواهند کرد.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین با تصویب شورای اسلامی شهر نیز سرویس‌دهی تمام خطوط عبوری و منتهی به حرم مطهر نیز در نیمه شعبان رایگان خواهد بود.

سمیعی تصریح کرد: در راستای تسهیل تردد نیز ۱۶دستگاه ون نیز در داخل آرامستان بهشت رضا(ع) به‌صورت رایگان از ساعت 8 صبح تا ۱۸ از پایانه به بلوک‌های داخلی سرویس‌دهی می‌کنند.

وی در ادامه به جمع‌آوری گیت‌های آزادراه شهید شوشتری با توجه به ترافیک سنگین دراین معبر به‌ویژه در ایام مناسبتی اشاره و اظهار کرد: به همین دلیل شهریور امسال گیت‌ها جمع‌آوری شد و اولین بازخورد مثبت آن را در دهه پایانی صفر شاهد بودیم.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: با توجه به هماهنگی‌های انجام‌شده تردد از سمت ملک‌آباد به سمت مشهد نیز بدون گیت و تنها از طریق دوربین‌های نظارتی انجام می‌شود؛ تنها مشکل در محل خروجی بهشت رضا(ع)است.

سمیعی افزود: طبق تصمیمات گرفته‌شده تردد در آزادراه درایام خاص به بهشت رضا (ع) ازجمله سه روز ایام چراغ برات از ساعت هشت صبح تا ۱۸ عصر رایگان است اما با توجه به اینکه نمی‌توان دوربین‌ها را به‌صورت 24 ساعت خاموش کرد شاید برای شهروندان پیامک ثبت پلاک ارسال شود اما اگر پیامکی هم برای شهروندان ارسال شود، بعداً حذف خواهد شد.

وی به مسیرهای دیگر درنظر گرفته شده برای دسترسی به بهشت رضا(ع) نیز اشاره و خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده شهروندانی که در سمت شرقی مشهد زندگی می‌کنند می‌توانند از طریق آزادراه شهید شوشتری به سمت بهشت رضا(ع) تعیین مسیر کنند.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در ادامه به انجام حدود 7میلیون سفر درون‌شهری در روز اشاره کرد و گفت: حجم زیاد ترافیک در زمان پیک به دلیل تراکم مدارس غیرانتفاعی شهر در محدوده وکیل‌آباد است که از تمام شهر دانش‌آموز دارد همچنین خیابان احمدآباد نیز به دلیل وجود مطب پزشکان یکی دیگر از معابر پرترافیک شهر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها