گرانی من‌کارت‌ها مصوبه شورای اسلامی شهر است
مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد

گرانی من‌کارت‌ها مصوبه شورای اسلامی شهر است

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: یک‌سوم تماس‌های ۱۲۵ مزاحمی است
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: یک‌سوم تماس‌های ۱۲۵ مزاحمی است
کد خبر: ۱۴۰۱۱۸۵

 "مجید فرهادی" در نشست خبری روایت شهر در تشریح اقدامات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد افزود: درمجموع کل تماس‌های سامانه ۱۲۵ در سال جاری ۶۰۶ هزار و ۶۴۸ مورد بوده است که از این تعداد ۳۰ هزار و ۵۹۱ تماس عملیاتی، ۲۰۴ هزار و ۲۵۸ تماس مزاحمی، ۲۵۸ هزار و ۳۰۲ تماس اشتباهی، ۴۰ هزار و ۴۱۳ تماس مشاوره و بیش از ۷۳ هزار مورد تماس متفرقه بوده است.

وی بابیان اینکه برقراری این تعداد تماس مزاحمی و یا اشتباه نیازمند توجه و فرهنگ‌سازی است اظهار کرد: در این زمینه اقداماتی از سوی سازمان انجام‌شده اما در این مسیر نیازمند همکاری رسانه‌ها هستیم.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه متوسط زمان رسیدن به محل آتش‌سوزی در عملیات‌ اولویت یک سازمان است تصریح کرد: در حال حاضر میانگین رسیدن نیروها به محل آتش‌سوزی و حادثه در داخل محدوده‌ شهری ۴ دقیقه و ۳۶ ثانیه است که از استاندارد کشوری که پنج دقیقه است جلوتر هستیم.
فرهادی اضافه کرد: امسال ۷ هزار و ۸۴۵ مورد عملیات اطفا حریق انجام‌شده که شامل حریق ساختمان، ضایعات و زباله خارج از ساختمان و وسایل نقلیه بوده است.
وی با اشاره به انجام ۸ هزار و 8مورد عملیات امداد و‌ نجات شامل رهایی و نجات افراد از آسانسور گفت: همچنین در حوزه خدمات ایمنی شامل نجات افراد از رفع مزاحمت حیوانات، دفع حشرات مزاحم و رهایی و نجات حیوانات نیز ۷هزارو۱۶۶ مورد عملیات انجام‌شده است.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد به اقدامات این سازمان در حوزه صدور مجوز اشاره و خاطرنشان کرد: در سال جاری بیش از ۳ هزار مورد پروانه ساختمانی، ۴ هزار و ۸۳۵ مورد عدم خلاف(پایان سفت‌کاری) و ۳ هزار و ۸۸۶ مورد پایان کار بهره‌برداری صادرشده است.
فرهادی در خصوص فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه آموزش نیز تصریح کرد:طی سال جاری33 هزار و ۴۴۸ نفر ساعت آموزش تخصصی ضمن خدمت در 137 دوره و برای 3هزارو 31 نفر از کارکنان برگزارشده است .
وی اضافه کرد: همچنین ۴۳۱ هزار و ۷۹۳ نفر ساعت آموزش شهروندی برای اصناف‌، مهدهای کودک و مدارس، هنرستان و کارودانش و غیره برگزارشده است.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در ادامه به اقدامات انجام‌شده این سازمان در حوزه تأمین و به‌روزرسانی تجهیزات اشاره و اظهار کرد: در سال جاری ۲۱ دستگاه خودرو در قالب خرید جدید، اورهال و کاربری سازی به ناوگان آتش‌نشانی اضافه‌شده است.
فرهادی افزود: همچنین ۲ دستگاه خودرو (پلت فرم و نردبان) نیز جهت نوسازی و بهینه‌سازی و 23 دستگاه شاسی خودرو نیز برای اورهال و کاربری سازی. به پیمانکار تحویل‌شده است.
وی بابیان اینکه احداث و توسعه ایستگاه‌های آتش‌نشانی، خرید خودرو و تجهیزات آتش‌نشانی، آموزش ایمنی شهروندان و غیره ازجمله برنامه‌های راهبردی سازمان است خاطرنشان کرد: درمجموع مشهد به 58 ایستگاه فعال نیاز دارد اما در حال حاضر 54 ایستگاه آتش‌نشانی در نقاط مختلف شهر فعال هستند. مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد،ادامه داد: برای رسیدن به 58 ایستگاه موردنیاز ایستگاه‌های مفتح و عسگریه توسعه‌یافته و ایستگاهی نیز در انتهای بولوار وکیل‌آباد در حال ساخت است که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده اردیبهشت‌ماه سال آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد.
فرهادی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ تعداد هزارو ۶۲۱ پرسنل در ۵۴ ایستگاه و ستاد مشغول فعالیت هستند گفت: از این تعداد هزارو 436 نفر نیروی عملیاتی ،34 نفر پرسنل مرکز فرماندهی و 151 نفر نیز نیروی ستادی هستند.
وی در خصوص تجهیزات و خودروهای آتش‌نشانی سازمان نیز اظهار کرد: درمجموع در حال حاضر ۸۶ درصد کل ۳۵۹ ناوگان عملیاتی در کنار 30هزارو 444 مورد تجهیزات مختلف آتش‌نشانی در ایستگاه‌های سطح شهر آماده‌به‌کار هستند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد،در ادامه اضافه کرد: خوشبختانه آتش‌نشانی مشهد در بخش تجهیزات جزو رتبه‌های برتر کشور است در برخی از موارد حتی از تهران نیز پیشگام‌تر هستیم.
فرهادی در ارتباط با اقدامات انجام‌شده برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال نیز خاطرنشان کرد: برای کاهش حوادث چهارشنبه آخر سال در کنار آماده‌باش نیرو و تجهیزات مانور نیز برگزار شد و آموزش‌هایی نیز به آتش‌نشانان داوطلب در مدارس ارائه‌شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها