بازرس کل کرمان گفت: در ۱۰ ماه سال جاری ۱۱۴ نفر از کارکنان و مدیران اجرایی استان که فساد اداری داشته اند را شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی کرده ایم که منجر به بازداشت و حبس های طولانی مدت برای این افراد شده است.
کد خبر: ۱۳۹۸۶۶۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، احمد آبیار با اشاره به اینکه بیشترین سوء جریان های دستگاه های اداری، اهمال و سهل انگاری در انجام وظیفه بوده است اظهار داشت: در همین راستا تاکنون میلیاردها ریال مورد اختلاس به بیت المال مسترد و همچنین ۱۳ نفر نیز که فرار مالیاتی در سطح کلان داشته اند شناسایی و به مرجع قضایی و سازمان امور مالیاتی معرفی شده اند.

وی در مجموع میزان وجوه شناسایی شده یا برگشتی به دولت توسط سازمان بازرسی در ۱۰ ماه سال جاری طی استان کرمان را افزون بر ۸۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

رییس سازمان بازرسی استان کرمان با اشاره به رسیدگی این سازمان به پنج هزار شکواییه مردمی علیه دستگاه های اداری و گزارش های فساد در ۱۰ ماه سال جاری، ادامه داد: بازرسی کل استان در سال ۱۴۰۱ با شجاعت و قاطعیت از حقوق بیت المال و مردم دفاع کرده و ضمن حمایت و دفاع از مدیران و کارکنان پاکدست و مومن که اکثریت کارکنان و مدیران صالح و سالم هستند، با سوء جریانات در سیستم اداری مبارزه داشته و با افرادی که مرتکب فساد شده اند نیز بدون توجه به پست، مقام و وابستگی سیاسی و جناحی آنان برخورد قانونی انجام شده که مصمم تر از گذشته این راه را ادامه خواهد داد.

وی ضمن قدردانی از حمایت های مقامات ارشد قضایی استان کرمان تصریح کرد: از دیگر اقدامات سازمان بازرسی کل استان کرمان، مشارکت جدی و فعال در شوراهای حمایت از سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید، رصد عملکرد دستگاه مرتبط با سرمایه‌گذاری مانند بانک‌ها و ادارات صمت و شورای حفظ حقوق بیت المال و رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاران است که خوشبختانه هماهنگی بسیار خوبی مابین دستگاه قضایی و سازمان بازرسی وجود دارد.

آبیار افزود: با هماهنگی و موافقت مدیران ارشد دستگاه قضایی در آینده اطلاعات بیشتری از بعضی از پرونده های خاص و افراد خاص به استحضار عموم خواهد رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها