مقامات آمریکایی اعلام کردند که این کشور تلاش‌ برای یافتن بقایای بالون بزرگ چینی را که در سواحل کارولینای جنوبی سرنگون کرد، به پایان رسانده است. به گفته آن‌ها بررسی‌ها تاکنون فرضیه‌ جاسوسی بودن این بالون را تقویت می‌کند.
کد خبر: ۱۳۹۸۴۵۴

به گزارش جام جم آنلاین، به گفته مقامات ایالات متحده، نیروی دریایی این کشور، گارد ساحلی و پرسنل اف‌بی‌آی تمامی بقایای بالون را از کف اقیانوس جمع آوری کرده‌اند.

فرماندهی شمالی ایالات متحده در بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات بازیابی روز پنجشنبه به پایان رسید و آخرین قطعات برای تجزیه و تحلیل در راه ارسال به آزمایشگاه اف‌بی‌آی در ویرجینیا است.

این سازمان همچنین گفته است محدودیت‌های هوایی و دریایی در کارولینای جنوبی لغو شده است.

بیشتر بقایای این بالون که روی سطح آب شناور یا به عمق حدود ۵۰ فوت (۱۵ متر) آب افتاده بود توسط نیروی دریایی جمع آوری شد. غواصان و کشتی‌های دریایی بدون سرنشین نیز باقی قسمت‌ها را از کف اقیانوس بیرون کشیدند.

براساس این اعلامیه طی سه هفته گذشته جت‌های جنگنده ایالات متحده چهار شیء پرنده شامل یک بالون بزرگ چینی و سه شی پرنده بسیار کوچکتر دیگر را بر فراز آسمان کانادا، آلاسکا و دریاچه هورون ساقط کرده است. این اولین شلیک به اشیاء پرنده غیرمجاز در حریم هوایی ایالات متحده در زمان صلح بوده است.

مقامات آمریکایی همچنین گفتند که جستجو برای یافتن شی کوچک پرنده که بر فراز دریاچه هورون ساقط شد، بدون یافتن بقایای آن متوقف شده است.

کانادا اما تاکنون نتوانسته‌ بقایای دو شی دیگر را که بر فراز یوکان و شمال آلاسکا ساقط شده‌اند، پیدا کند.

هرچند ارتش آمریکا مطمئن است این بالون نظارتی توسط چین به آسمان این کشور هدایت شده است اما به گفته آن‌ها سه شی پرنده دیگر احتمالا غیر نظامی بوده و به خاطر حساسیت و واکنش‌های شدید با رادارهای دفاعی این کشور مورد هدف قرار گرفته‌اند. با توجه به کوچک بودن آن‌ها و مناطق دورافتاده‌ای که در آن پرواز می‌کردند، مقامات اذعان می‌کنند که یافتن باقی‌مانده آن‌ها دشوار و احتمالا بعید است.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها