چرا ماجرای بالون چینی جنجالی شد؟

یک بالون و ده‌ها معما

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که شواهدی از ارتباطی میان اشیا پرنده سرنگون شده و بالون جاسوسی چین در دست نیست.
کد خبر: ۱۳۹۸۳۰۵

به گزارش جام جم آنلاین، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی اعلام کرد که اشیا پرنده ساقط شده در آسمان آمریکا احتمالاً اهداف جاسوسی نداشته‌اند.

جو بایدن به نقل از سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا گفت که هنوز هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که اشیا پرنده سرنگون شده در حال جاسوسی بوده‌اند و جامعه اطلاعاتی ما هنوز در حال ارزیابی اهداف اشیا پرنده هستند.

بایدن افزود: «ما هنوز دقیقاً نمی‌دانیم که این سه شیء چه بوده اند، اما هیچ چیز در حال حاضر نشان نمی‌دهد که آنها به برنامه بالون جاسوسی چین مربوط بوده‌اند یا دستگاه جاسوسی از دیگر کشورها بوده اند. ارزیابی فعلی جامعه اطلاعاتی این است که این سه شی به احتمال زیاد بالون‌هایی بوده اند که به شرکت‌های خصوصی، موسسات تفریحی یا تحقیقاتی، مطالعه آب و هوا یا انجام تحقیقات علمی دیگر مرتبط بوده اند.»

رئیس جمهور آمریکا همچنین اعلام کرد که در پی سرنگونی بالن جاسوسی متعلق به پکن در سواحل شرقی آمریکا، به دنبال گفتگو با شی جین پینگ، رهبر چین خواهد بود.

جو بایدن در این ارتباط گفت: «نکته دیگری که می‌خواهم به آن اشاره کنم این است که ما متحدان خود و کنگره را به طور همزمان از همه چیزهایی که می‌دانیم آگاه نگه می‌داریم و من انتظار دارم با رئیس‌جمهور شی صحبت کنم و امیدوارم که در حال رفتن به سمت گفتگو باشیم، هرچند از پایین انداختن آن بالن عذرخواهی نمی‌کنم.»

او همچنین خاطرنشان کرد که متخصصان اجزای محموله بالون چینی را از کف اقیانوس برداشته‌اند و ما در حال تجزیه و تحلیل این قطعات هستیم.

بایدن در ادامه افزود که دولت او در پی شلیک‌های اخیر بر فراز آمریکای شمالی، اقداماتی را برای شناسایی و مقابله بهتر با اشیاء هوایی ناشناخته انجام داده است. بایدن گفت که به تیم خود دستور داده است که با قوانین دقیق‌تر برای نحوه برخورد و مقابله با این اشیاء ناشناس در حال حرکت اقداماتی انجام دهند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین افزود: «اما اشتباه نکنید: اگر هر شیء تهدیدی برای امنیت مردم آمریکا باشد، آن را از بین خواهیم برد. من این مسائل طبقه بندی شده را پس از تکمیل اطلاعات با کنگره در میان می‌گذارم، و آنها طبقه بندی شده باقی می‌مانند تا نقشه راه خود را در اختیار دشمنان خود قرار ندهیم.»

جو بایدن همچنین به این موضوع اشاره کرد که ما هیچ مدرکی مبنی بر افزایش ناگهانی تعداد اجرام در آسمان نداریم. بایدن گفت: «ما اکنون فقط تعداد بیشتری از اشیا پرنده را در آسمان می‌بینیم، تا حدی به این دلیل که گام‌هایی برای افزایش رادارهای خود برداشته ایم و باید رویکرد خود را برای مقابله با این چالش‌ها تطبیق دهیم.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها