کد خبر: ۱۳۹۵۸۹۲
نویسنده معصومه صبور روح وحید - کارشناس ارشد مشاوره

جذابیت فردی یکی از فاکتورهای موفقیت اجتماعی است که شامل مجموعه‌ای از توانمندی‌ها مثل نحوه ارتباط برقرار کردن، شوخ‌طبعی، اعتماد به نفس و‌... ‌می‌شود. بخشی از آن به ظاهر، پوشش و آراستگی مرتبط است و بخش دیگری از آن به زبان بدن خصوصا حالت چهره، لحن سخن گفتن و هنر خوب گوش کردن مربوط می‌شود‌.

در انتقال یک پیام عاطفی ۵۵ درصد زبان بدن، ۳۸درصد لحن بیان و فقط ۷ درصد خود پیام اهمیت دارد‌. بنابراین برای جذابیت بیشتر سعی کنید اعتماد به نفس‌تان را تقویت کنید، ارزش‌ها و نقاط قوت‌تان را بشناسید و روی آنها حساب کنید‌. آراستگی ظاهرتان را حفظ کنید اما خودنمایی نکنید‌. ورزش کنید تا با حفظ نشاط و شادمانی بیشتر احساس بهتری داشته باشید‌.

جملات منفی را از ذهن‌تان دور کنید، از اشتباهات گذشته درس بگیرید و آنها را فراموش کنید‌. صاف راه بروید و سرتان را بالا نگه دارید. با لبخند و روی گشاده پذیرای دیگران باشید‌. با خوب گوش دادن به صحبت‌های دیگران و همراهی کلامی نشان دهید که برای طرف مقابل ارزش قائلید‌.

در رفتار و گفتارتان مودب و صادق باشید‌ زیرا جلب اعتماد باعث افزایش جذابیت شما می‌شود‌. شوخ‌طبعی‌ داشته باشید اما اعتدال را رعایت کنید. با ملایمت و مودبانه صحبت کنید، تُن صدای‌تان را تنظیم کنید‌.
شفاف و روشن صحبت کنید تا طرف مقابل بدون هیچ سوءبرداشتی متوجه منظور شما شود‌. شادی‌آفرین باشید، مهمانی بدهید، ‌برنامه‌های تفریحی و دسته‌جمعی تدارک ببینید تا دیگران احساس کنند شما به آنها اهمیت می‌دهید و به‌دنبال گسترش محبت و دوستی هستید. مثبت‌اندیش باشید حتی اگر احساس ناراحتی می‌کنید و با نظرات دیگران مخالفید با گشاده رویی پذیرای نظرات‌شان باشید‌. یادگیری اصول جذابیت، کار دشواری نیست و سعی کنید با رعایت این نکات، کیفیت روابط خود را اصلاح کنید‌.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها