چگونه بهتر بیاموزیم

برای بهبود عملکرد و فعالیت‌های ذهنی، روز خودتان را با خوردن یک صبحانه کامل شروع کنید. صبحانه خوردن به جهت تأمین پروتئین لازم بسیار ضروری است.
کد خبر: ۱۴۵۸۲۱۵
نویسنده معصومه صبور روح وحید - کارشناس ارشد مشاوره

 اگر بعد از ناهار فرصت خوابیدن ندارید، برای جلوگیری از خواب‌ آلودگی سعی کنید ناهار سبکی انتخاب کنید. از اضطراب و افسردگی به دور باشید. استرس و ناراحتی، یادآوری اطلاعات را مختل و قدرت یادگیری را کاهش می‌دهد.

برای افزایش شادابی خود نور اتاق را تنظیم کنید و تا حد امکان از مواد غذایی طبیعی و سالم استفاده کنید. برای افزایش بازدهی و بهبود کیفیت مطالعاتی خود به ازای هر ۹۰ دقیقه مطالعه، ۲۰ دقیقه استراحت داشته باشید. از هر سه روش یادگیری دیداری، شنیداری و حرکتی استفاده کنید تا به آنچه مطلوب است، برسید.

اگر در یکی از آن‌ها موفق نیستید، روش دیگر را امتحان کنید. حین مطالعه روی موضوع مورد نظرتان متمرکز شوید و از نگرانی در مورد کار‌های دیگر پرهیز کنید. برای افزایش تمرکز خود می‌توانید از مدیتیشن استفاده کنید یا حمام کنید، به موسیقی ملایم گوش کنید، از علامت‌ها و نماد‌ها برای حفظ کردن و یادگیری سریع‌تر مطالب استفاده کنید، تصویری از مطلب مورد مطالعه داشته باشید و برای درک بهتر ارتباط مطالب از نقش مفهومی‌ها کمک بگیرید. از روش‌های یادگیری دیداری استفاده کنید. از بازی‌ها و کلمات موزون برای تقویت انگیزه استفاده کنید. این امر باعث انعطاف فضای یادگیری و یادگیری بیشتر‌می‌شود. به فایل‌های صوتی گوش کنید.

بخندید؛ خنده باعث آرامش و بهبود یادگیری می‌شود. همیشه یک دفتر یادداشت همراه داشته باشید و نکات مهم را یادداشت کنید و مطالب آن را طبقه‌بندی کنید. بعد از پاراگراف‌های کتاب، نظر شخصی خود را درج کنید. ذهن‌تان را روی نتیجه مورد نظرتان متمرکز کنید تا ایده‌های مؤثرتر را کشف کنید.

به خودتان انگیزه دهید، اهداف‌تان را مشخص کنید و مثبت‌اندیش باشید و امید داشته باشید که توانایی لازم برای رسیدن به اهداف‌تان را دارید. اگر ندانید به چه دلیلی می‌خواهید چیزی بیاموزید، به موفقیت نمی‌رسید. یکی از معمول‌ترین و قابل دسترس‌ترین انگیزه‌ها گرفتن نمره بهتر است. برنامه ریزی کنید ساعاتی که امکان یادگیری در آن وجود ندارد را شناسایی کنید و کار‌های دیگرتان را در آن زمان‌ها انجام دهید.

برای یادگیری بهتر مطالب، فرجه زمانی مشخص کنید. داشتن چارچوب برای انجام کار‌ها باعث نتیجه گیری بهتر و سریع‌تر می‌شود. مطالب را تکرار‌کنید. برای درک کامل مطالب پیچیده باید آن‌ها را مرور کرد. همچنین مرور دوباره مطالب به ما دید عمیق تری در مورد مطلب می‌دهد. تکرار مفاهیم و تئوری‌ها با به کارگیری مثال‌های مختلف، سرعت یادگیری را چند برابر می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها