طی روز‌های اخیر، شاهد شکل‌گیری موج‌های جدید کرونا در کشور‌های مختلف جهان هستیم و داده‌های آماری به دست آمده از این کشور‌ها نشان می‌دهد، بخش قابل‌توجهی از این موارد ابتلا به دلیل سویه‌های جدید ویروس هستند.
کد خبر: ۱۳۹۳۱۱۱

گزارش‌های رسمی مراکز بهداشتی آمریکا نشان می‌دهد، زیرسویه Omicron XBB.۱.۵ به‌سرعت در این کشور گسترش یافته و بیشترین تعداد عفونت‌های جدید کرونا را به خود اختصاص می‌دهد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده پیش‌بینی کرده است، سویه XBB.۱.۵ که زیرسویه فرعی امیکرون به شمار می‌رود، بیشترین تعداد موارد بیماری فوق را در این کشور به خود اختصاص خواهد داد. طبق داده‌های جدید این مرکز، پیش‌بینی می‌شود در هفته گذشته، XBB.۱.۵ کمی بیش از ۴۰درصد از کل موارد ابتلا به کرونا در این کشور را تشکیل دهد که تقریبا دو برابر بیشتر از هفته قبل است. براساس این گزارش مشخص شد، یکی دیگر از گونه‌های فرعی امیکرون، XBB.۱.۱، حدود ۲۷درصد از کل موارد را به‌خود اختصاص داده است.

به گفته متخصصان، زیرسویه XBB.۱.۵ کرونا ممکن است بیشتر از انواع دیگر قابل انتقال باشد اما هنوز نمی‌دانیم آیا باعث بیماری شدیدتر می‌شود یا خیر. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا اعلام کرده است: «ما از نزدیک این زیرسویه‌ها را زیر نظر داریم تا ببینیم واکسن‌ها و درمان‌های فعلی تا چه حد علیه آن کار می‌کنند.» بنا بر اعلام وبگاه the health، این آژانس به مردم توصیه کرده است که اقدامات احتیاطی لازم را برای محافظت از خود در برابر انواع جدید سویه‌های کووید-۱۹ رعایت کنند. علاوه بر این به طور جدی توصیه می‌شود، واکسن کرونا را تزریق کرده و در صورت داشتن نشانه‌های بیماری نسبت به انجام تست‌های لازم اقدام کنید. با توجه به شرایط فوق بهتر است طی هفته‌های پیش‌رو از حضور در مناطق شلوغ اجتناب کرده، ماسک بزنید و پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرید.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها