منابع تغذیه بدون وقفه

اکثر منابع تغذيه بدون وقفه براي رايانه فروخته مي‌شوند که برق را «سوئيچ» مي‌کنند، يک اينورتر کوچک را در صورت قطع برق راه‌اندازي مي‌کنند، سپس با روشن شدن دوباره به برق «عادي» برمي‌گردند.
کد خبر: ۱۳۹۲۵۸۱

اين يک به سادگي برق متناوب را با يک اينورتر کار مداوم توليد مي کند و فرض مي کند برخي از سيستم(ها) منبع باتري DC مورد نياز خود را سريعتر از مصرف آن شارژ مي کنند. اين امر طراحي را ساده تر مي کند و همچنين به بيش از يک نوع منبع تغذيه DC اجازه مي دهد تا در شارژ باتري ها مشارکت داشته باشند.

باتری های یو پی اس مانند باتری 42 آمپر یکی از اصلی ترین قطعات موجود در سیستم های پشتیبان برق هستند.

در حالي که بيشتر ما به ايده انرژي الکتريکي ثابت قابل اعتماد عادت داريم، واقعيت اين است که مي تواند يک رشته ضعيف باشد. در بسياري از نقاط کشور، طوفان ها ، يخبندان هاي عميق، برف و ساير بلاياي طبيعي مي توانند به سرعت برق منطقه را براي ساعت ها يا حتي روزها قطع کنند. به‌علاوه، حتي اگر کسب‌وکار شما در منطقه‌اي با آب و هواي مناسب واقع شده باشد، هميشه احتمال تصادفات عجيب، خطاي انساني يا قطع‌هاي برنامه‌ريزي شده وجود دارد.

واقعيت اين است که هيچ راهي براي اطمينان در مورد قابليت اطمينان ثابت هر منبع الکتريکي مشتق شده خارجي وجود ندارد. براي کسب‌وکارها و سازمان‌هاي مختلف، از دست دادن برق مي‌تواند فاجعه‌بار باشد ، حتي اگر فقط چند دقيقه طول بکشد. کمبود برق چند روزه مي تواند اثرات مالي، داده اي و لجستيکي بر هر سازماني داشته باشد. اين رويدادها چقدر مي توانند پرهزينه باشند؟ تخمين هاي تحقيقاتي نشان مي دهد که قطع برق بيش از 27 ميليارد دلار در سال براي مشاغل ايالات متحده هزينه دارد و روند هزينه در حال رشد است نه کاهش.

یکی دیگر از باتری هایی که می توانید از آن در دستگاه های یو پی اس استفاده کنید، باتری 100 آمپر است که مانند باتری 42 آمپر دارای ولتاژ 12 است.

شما بايد از خود محافظت کنيد و تداوم کسب و کار خود را حفظ کنيد، و يک راه مطمئن براي انجام اين کار، حفظ منبع تغذيه پشتيبان داخلي خود است، در حالت ايده آل، منبع تغذيه اي که بتواند چراغ ها را روشن نگه دارد و سيستم هاي شما را در صورت نياز براي چند روز يا بيشتر کار کند.

يک ژنراتور قابل حمل قوي نگهداري کنيد: بسته به اندازه تاسيسات تجاري و نيازهاي برق، سريع‌ترين، بهترين و مفيدترين منبع برق اضطراري شما يک ژنراتور قابل حمل فشرده خواهد بود که در حالت آماده به کار نگه داريد. اينها را مي توان تقريباً در هر فروشگاه سخت افزاري خريداري کرد و مدل هاي بزرگتر که روي کاميون نصب مي شوند، قادر به تامين برق براي روزها هستند.

نکته مهمي که براي اين ژنراتورها بايد در نظر داشت خريد و آماده سازي آنها قبل از  وقوع قطعي برق بعدي است. هنگامي که فاجعه رخ مي دهد، خرده فروشان تمايل دارند اقلامي مانند ژنراتور از هر نوعي را به سرعت تمام کنند، یا حتي سوخت نيز مي تواند به سرعت کمياب شود. به اين دلايل، شما بايد ژنراتور قابل حمل خود را از قبل آماده کنيد، آن را به طور منظم بازرسي کنيد، و هميشه آن را با سوخت کامل نگه داريد، يا با شرکتي که اين آماده سازي را تضمين مي کند، قرارداد ببنديد. ژنراتور ها نیز به تنهایی نمی تواند یک سیستم پشتیبان برق حرفه ای باشند، زیرا نیاز دارند تا تجهیزاتی دیگر مانند دستگاه های یو پی اس، آن ها را از قطعی برق مطلع کنند، در اینجا نیز مجدد باید از باتری های یو پی اس نام ببریم، باتری 65 آمپر یکی دیگر از باتری های سیستم برق پشتیبان است که برای ژنراتور ها نیز مناسب است. در حالي که ژنراتورهاي قابل حمل يک راه حل سريع و اغلب بسيار مقرون به صرفه براي قطع برق هستند، اما براي همه موقعيت ها يا نيازهاي برق مناسب نيستند. علاوه بر اين، بسياري از آنها نياز دارند که تجهيزات را مستقيماً به آنها وصل کنيد و آنها را به صورت دستي روشن کنيد. همه اين اقدامات زمان مي برد و مي تواند مشکلات غير منتظره اي ايجاد کند.

يک ژنراتور آماده به کار  راه حلي قوي تر براي برق اضطراري است . اين سيستم هاي قدرت مانند ژنراتورهاي قابل حمل کار مي کنند، اما اين کار را در مقياس بزرگتر انجام مي دهند. آنها همچنين از اين جهت که مستقيماً در سيستم الکتريکي داخلي سازمان شما نصب مي شوند بسيار متفاوت هستند تا به محض قطع برق بتوانند به دنده خود وارد شوند. ژنراتورهاي Standby معمولاً براي خريد، نصب، نگهداري و تعميرات بسيار پرهزينه تر هستند و اغلب براي نصب تخصصي خود به مجوز نياز دارند، به همين دليل است که توصيه مي کنيم با شرکتي همکاري کنيد که اين کار را براي شما انجام مي دهد و احتمال کمبود عرضه را به حداقل مي رساند. با در نظر گرفتن تمام اين موارد، اگر کسب و کار شما به برق اضطراري واقعا قوي و طولاني مدت نياز دارد، اين دستگاه ها گزينه بسيار موثري هستند.

باتری 6 ولت 200 آمپر نیز نوعی باتری یو پی اس است که با توجه به ساختار و تکنولوژی تولیدی که دارد، در زمینه های متنوعی مورد استفاده قرار می گیرد.

اطمينان از منابع تغذيه بدون وقفه (UPS) : حتي با وجود بهترين ژنراتورهاي آماده به کار که منتظرند تا به طور خودکار وارد دنده شوند، اکثر قطعي برق شبکه به معناي حداقل چند ثانيه يا چند دقيقه برق صفر براي امکانات و تجهيزات شما خواهد بود. اين مشکلي براي بسياري از کسب و کارها نيست، اما اگر سيستم‌هاي رايانه‌اي با زمان حياتي در حال اجرا داريد، حتي يک لحظه از دست دادن برق مي‌تواند به معناي از دست دادن داده‌هاي بسيار پرهزينه باشد. همچنين در برخي از تاسيسات دستگاه هاي الکترونيکي حساسي وجود دارد که نمي توان آنها را بدون خطر آسيب ناگهاني خاموش کرد.

براي اين زمينه‌ها، بايد روي آنچه که منابع تغذيه اضطراري يا دستگاه‌هاي UPS ناميده مي‌شود، سرمايه‌گذاري کنيد. اينها عموماً ارزان هستند و مي‌توانند با سيستم‌هاي برق اضطراري موجود شما ادغام شوند تا آن چند دقيقه حياتي برق مداوم را هنگامي که شبکه برق از بين مي‌رود و سيستم برق جايگزين شما شروع به کار مي‌کند، فراهم کند.

در حالي که ژنراتورها و سيستم هاي منبع تغذيه پيوسته براي اکثر نيازهاي کسب و کار بسيار مفيد هستند، بهترين شرط شما براي تامين انرژي الکتريکي درازمدت ايمن اين است که در صورت امکان به منابع برق تجديدپذير جايگزين برويد. با اين موارد، ما به سيستم‌هايي مانند آرايه‌هاي انرژي خورشيدي روي پشت بام، دستگاه‌هاي انرژي باد در ملک شما، يا احتمالاً ساير منابع برق فوق‌العاده محلي، سازگار و تجديدپذير اشاره مي‌کنيم.

باتری ای که در آسانسور ها استفاده می شود نیز از نوع یو پی اس است. باتری آسانسور در آمپر های 7.5 و 9 هستند که هر دو آنها دارای ولتاژ 12 هستند.

نيازي نيست که انتقال شما به انرژي‌هاي تجديدپذير خود کامل باشد. به عنوان يک انتخاب مياني، امکان سرمايه گذاري در آنها به خاطر تامين انرژي حياتي سيستم ها وجود دارد. به اين ترتيب، با دانستن اينکه حتي اگر شبکه عمومي قطع شود، مهم ترين بخش نيازهاي الکتريکي شما در وهله اول هرگز به آن تکيه نکرده ايد، خيالتان راحت خواهد بود. منابع انرژي تجديدپذير خودتان، همراه با ژنراتورهاي اضطراري در مواقع اضطراري شديد، بايد سازمان شما را حتي در برابر بدترين قطع‌هاي برق غيرقابل نفوذ کند.

کارخانه صبا باتری علاوه بر تولید باتری های صنعتی در ابالترین سطح کیفیت، در تولید باتری های خودرویی نیز بسیار قوی عمل کرده است. یکی از برند های باتری خودرویی این کارخانه باتری واریان است که با جدید ترین تکنولوژی های بین المللی مطابق استاندارد های جهانی تولید می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها