مسکن ملی و معمای بزرگی به نام زمین
همراهی نکردن برخی سازمان‌ها طرح نهضت ملی مسکن را به چالش کشیده

مسکن ملی و معمای بزرگی به نام زمین

از تبیین گفتمانی چه باید بدانیم؟

*یادداشت - محمد احمدی فعال اجتماعی فرهنگی
کد خبر: ۱۳۹۱۹۵۴

از تبیین گفتمانی چه باید بدانیم؟یادداشت محمد احمدی فعال اجتماعی فرهنگی و مشاور ارشد کانون همبستگی جوانان کشور در باب سبک نوین از جهاد تبیین با عنوان ( تبیین گفتمانی)  

 مبانی تبیین گفتمانی 

همان طور خود واژه تبیین مشخص بیان رسا و شیوا نظرات مختلف چه موافق و مخالف یک موضوع در کنار هم به مخاطب منتقل کردن که نواقص موجود نظرات مخالف همراه برتری نظر های موافق به صورت تطبیقی و جامعه به مخاطب ارائه می‌شود .
  طبق این تعریف بهترین نوع تبیین زمانی محقق می‌شود بدون واسطه نظرات مخالف از زبان خودش بیان شود تا کتمان و انکار نقاط ضعف های موجود قابل توجیه و تفسیر به رای خارج چارچوب قرار نگیرد که ذهن جامعه را درگیر کند و به اصلاح تبیین گفتمانی باعث اجتناب هرگونه تشویش اذهان عمومی و بهانه جویی معاند می‌شود .

 تفاوت تبیین گفتمانی با سایر انواع جهاد تبیین  
خب همان طور بیان کردم خدمتتان این نوع تبیین باعث می‌شود قضاوت بعهده مخاطب قرار داده شود و به فهم مخاطب احترام ویژه قائل شدن هست .‌


 کارکرد ویژه تبیین گفتمانی  
این احترام از نظر بنده باعث جذب مخاطب نوجوان و جوان در این پروپاگاندا عجیب غریب دشمن می‌شود . در راستای آن صدای انتقاد نسل جوان متدین ایرانی پایبند نظام جمهوری اسلامی شنیده و باعث ارتقا جایگاه اجتماعی جامعه به صورت شگفتی می‌شود .

لوازم ضروری تبیین گفتمانی 
قطعا نیاز به هزینه خاص نیست و تقویت کرسی آزاد اندیشی یکی ابزار ضروری تبیین گفتمانی هست . که متاسفانه دهه ۶۰ ما اوج تبیین گفتمانی داشتیم و در اواخر دهه ۷۰ به فراموشی سپرده شد این نوع روش فرهنگی _ اجتماعی موثر و به غفلت سپرده شد . در حال حاضر نیاز از سه دهه انقلاب دهه ۶۰ و ۷۰ و ۸۰ در این نوع تبیین گفتمانی دعوت به گفتگو و تعامل فکری شود ‌

 تاثیر نهاد های متولی در تبیین گفتمانی  
بی شک بیش هر نهاد مهم فرهنگی سازمان صدا سیما و ریاست محترم صدا سیما و شبکه نوجوان شبکه امید قدم مهم و تاثیر گذاری می‌تواند در این امر مهم داشته . لذا از رییس محترم صدا سیما دکتر جبلی و رییس محترم شبکه امید دکتر باطنی بعنوان یک فعال اجتماعی دهه هشتادی درخواست دارم در این زمینه مساعدت بفرمایید تا انشاءالله شاهد خروجی مطلوب تبیین انقلاب و گام دوم انقلاب طبق فرمایشات مقام معظم رهبری هست باشیم .


  تبیین گفتمانی در راستای گام دوم انقلاب 
حتما به صراحت جزو ماده اصلی ذکر شده بیانیه گام دوم انقلاب هست مقام معظم رهبری نگاشته اند هست. انشاالله با مساعدت نهاد فرهنگی و رسانه بخصوص سیما ملی گام مهم و اساسی در راستا فرمایشات مقام معظم رهبری برداشته خواهد شد به مددالهی .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها