بحران خشکسالی در دیار الوند و سردترین نقطه ایران در حالی وارد سومین سال متوالی خود شده است که به گفته کارشناس اداره کل هواشناسی از ابتدای سال آبی جاری (یکم مهر) تا پایان پاییز، به طور میانگین نزدیک به ۱۷ ملیمتر بارش در استان همدان ثبت شده است.
کد خبر: ۱۳۹۱۶۶۷

به گزارش جام جم آنلاین همدان، روح الله زاهدی اظهار داشت: این میزان بارش نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۳ درصد و در مقایسه با بارش بلند مدت نیز ۸۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.او بیان کرد: همچنین در پی پایداری هوا و وارونگی دما، غلظت آلاینده‌ها در شهرهای بزرگ و مناطق صنعتی استان طی ۲ روز آینده مقدار اندکی افزایش می‌یابد.

زاهدی گفت: بر اساس بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده نیمه ابری تا تمام ابری، بارش پراکنده برف و باران، مه صبحگاهی همراه با افزایش میزان آلایندگی و وزش ملایم باد پیش بینی می شود.

وی تصریح کرد: سامانه جدید بارشی از امشب به تدریج از سمت غرب وارد استان می‌شود و به صورت بارش باران و ریزش برف در بیشتر نقاط استان فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در ساعات بعدازظهر فردا (پنجشنبه)، باراش پراکنده برف در برخی از نقاط استان آغاز می‌شود، عنوان کرد: بارش‌های این سامانه در روز جمعه و شنبه آینده به اوج خود می‌رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: در مدت فعالیت این سامانه میزان دمای هوای استان بین ۲ تا چهار درجه سانتی گراد افزایش و پس از خروج سامانه دوباره کاهش می‌یابد.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته فامنین با هشت درجه سانتیگراد زیر صفر و اسدآباد با ۱۳درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان همدان بودند.

زاهدی ادامه داد: در همین مدت، کمینه و بیشینه دمای هوای همدان به ترتیب ۶ درجه سانتی گراد زیر صفر و ۹ درجه سانتی گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها