استاندار ایلام در نشست تقدیر از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان گفت: ۵۰۰ میلیون تومان برای صندوق پژوهش و فناوری استان در نظر گرفته شد
کد خبر: ۱۳۹۰۰۵۶

به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ حسن بهرام نیا در نشست تقدیر از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان ایلام در سال ۱۴۰۱ افزود: دانشجویان ستاره های درخشان کشور هستند که پژوهش و فناوری در کشور توسط این قشر انجام می شود.

وی با قدردانی از  پژوهشگران، فناوران و   مدیران کل دستگاه های اجرایی حاضر در نشست، افزود: مقام معظم رهبری عنایت ویژه ای به نخبگان و فناوران دارند و دولت نیز اعتبارت خوبی در  قالب پارک علم و فناوری  برای این قشر توانمند در نظر گرفته است.


نماینده عالی دولت در استان ایلام با تاکید بر تسریع در پرداخت تسهیلات توسط بانک به پژوهشگران و فناوران، گفت: تسهیلات تبصره ۱۸ فرصت خوبی برای تولید محصولات فناورانه است‌ که بانک ها در این راستا مساعدت خواهند کرد و همچنین با توجه به اهمیت بالای حوزه پژوهش و تولید دانش بنیان، ۱۱ میلیارد تومان نیز جهت تکمیل زیرساخت های پارک علم و فناوری در استان اختصاص یافته است.


استاندار ایلام بیان داشت: انگیزه بالای پژوهشگران و فناوران، حمایت دولت با پرداخت تسهیلات می تواند استان را در مسیر توسعه قرار دهد.


وی با بیان اینکه پژوهش و فناوری مبنای کار پژوهشگران استان باشد، گفت:خروجی تولید علم به محصول، ایجاد ثروت و ارز آوری برای کشور است.


استاندار ایلام در ادامه این نشست از تدوین سند دانش بنیان استان خبر داد و گفت: این سند به  به سازمان مدیریت استان ارسال شده است.


وی در خصوص اختصاص یک درصد اعتبارات دستگاه ها به حوزه پژوهش نیز خاطرنشان کرد: همه دستگاه های اجرایی باید یک درصد از اعتبارات دستگاه ها  تحت تصدی خود را به حوزه پژوهش اختصاص دهند.


بهرام نیا همچنین در خصوص اولویت های پژوهشی استان، افزود:  ۱۲ اولویت پژوهشی در استان مشخص شده است و در شورای برنامه ریزی  با اعتبار یک میلیارد و ۱۹ میلیون تومان تصویب شده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها