مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی همدان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸۵ بیمار دیالیزی به جمع بیماران کلیوی استان افزوده شده است گفت: هم اینک ۵۰ بیمار در انتظار پیوند کلیه هستند.
کد خبر: ۱۳۸۸۲۶۶

به گزارش جام جم آنلاین همدان، ابوالفتح میرزایی با عنوان اینکه ۶۰ درصد از بیماران جدید شناسایی شده را بانوان و ۴۰ درصد آقایان تشکیل می دهند اظهار داشت: میزان پذیرش بیماران جدید دیالیزی در کشور ۱۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته که در همدان نیز این رقم به میانگین کشوری نزدیک است.

وی علت فراوانی بیماران دیالیزی زن نسبت به مردان را بالا بودن آمار بیماری های زنانه تاثیرگذار در مشکلات کلیوی دانست و اضافه کرد: همچنین شماری از بانوان پس از بارداری دچار دیابت بارداری و در نهایت نارسایی های کلیوی می شوند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان ادامه داد: همچنین بیماری مختص مردان نظیر «پروستات» در بروز مشکلات کلیوی و دیالیزی شدن آقایان تاثیرگذار است.

میرزایی با اشاره به بیماران در صف انتظار پیوند کلیه گفت: بیشتر این افراد در سنین ۲۰ تا ۵۰ سال قرار دارند هر چند بیشتر بیماران بالای ۶۰ سال به علت داشتن بیماری های زمینه ای و قند خون برای پیوند انتخاب و برگزیده نمی شوند.

وی افزود: شمار افراد کم سن و سال و نوجوان نیازمند کلیه کم شمار است با این وجود در اولویت انجمن حمایت از بیماران کلیوی برای پیوند کلیه هستند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان بیان کرد: یک هزار بیمار کلیوی شامل پیوند عضو، دیالیزی و نارسایی کلیه زیر پوشش انجمن حمایت از بیماران کلیوی این استان هستند که این آمار به علت مهاجرت بیماران، مرگ آنها و انجام عمل پیوند پیوسته در حال نوسان است.

میرزایی گفت: ۲۳ تا ۳۰ آبان به عنوان هفته حمایت از بیماران کلیوی نامگذاری شده است که در این هفته به علت پایین بودن ایمنی و آسیب پذیر بودن بدن این افراد هیچ گردهمایی و تجمعی برگزار نشد.

وی اضافه کرد: با این وجود اعضای انجمن حمایت از بیماران کلیوی در منزل ۱۲ تن از بیماران حاضر و ضمن دلجویی و رسیدگی به درخواست ها هدایای به آنها تقدیم کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها