برگزاری ۲۳ عنوان نمایشگاهی در همدان

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان همدان گفت: ۲۳ عنوان نمایشگاهی برای سال جدید در همدان از سوی شرکت پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۱۳۸۵۰۸۱

به گزارش جام جم آنلاین همدان، محمد بداغی با بیان اینکه ۲۳ عنوان نمایشگاهی از جمله نمایشگاه شب یلدا، فرش دستباف و لوستر در همدان برای سال جاری برنامه ریزی شده است، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های نمایشگاه بین‌المللی ارتباط دو سویه با مجموعه‌های دولتی و رسانه‌ای است چراکه صنعت نمایشگاهی ویترین اقتصاد استان است.

وی افزود: به عنوان ویترین صنعت استان توانمندی‌ها و پتانسیل‌های قوی استان را در سطح منطقه‌ای و ملی ارتقاء می‌دهیم؛ همدان در نمایشگاه فرش دستباف پیشینه‌ای قوی دارد.

بداغی تصریح کرد: بروز و ظهور نوآوری‌های اقتصادی استان به جهت حضور حوزه‌های نمایشگاهی نمایان خواهد شد و نمایشگاه و صنعت مکمل هم‌دیگر هستند و لازم است بگوییم تقابلی با مجموعه بنکداران نداریم زیرا با رویکرد برد-برد به حوزه صنعت نگاه می‌کنیم.

وی بیان کرد: فردا نمایشگاه کودک در همدان آغاز خواهد شد این برنامه از ۸ تا ۱۳ آبان ماه به همراه سرویس های حمل و نقل عمومی به اجرا در خواهد آمد.

بداغی ادامه داد: مهمترین کاری که برای برندسازی باید رخ بدهد نمایش صنایع است که این موضوع در شرکت نمایشگاه‌ها رخ می‌دهد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان همدان مطرح کرد: سایت جدید نمایشگاهی از اول خردادماه به صورت آزمایشی آغاز به کار کرد؛ سایت قبلی در یک فضای تبدیلی بوده اما این سایت متناسب با ماموریت‌های صنعت نمایشگاهی افتتاح شده و فازهای بعدی آن برای سایت پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: در ۱۰ بخش عملکرد این مجموعه جدید را بررسی کردیم و برنامه مدون و راهبردی را برای شرکت نمایشگاه‌ها نوشتیم؛ این کار زمانبر بود؛ در ۱۰ سال گذشته بالاترین عملکرد برای سال ۹۵ بوده و بعد از آن در سال ۹۲ عملکرد خوبی داشتیم در سال ۹۸ و ۹۹ صنعت نمایشگاه تحت تاثیر اقتصاد جامعه و اپیدمی کرونا قرار گرفت و داده‌های آن سال خیلی نمی‌تواند مورد اهمیت قرار بگیرد؛ در هدف داریم تا پایان سال ۱۴۰۱ رکورد عملکرد خوب نمایشگاه را در طی ۱۰ سال بزنیم.

بداغی ادامه داد: تمام نمایشگاه‌های ما باید پیشرفت و ارتقاء پیدا کند؛۱۰ نمایشگاه از خردادماه به بعد برگزار شد و تقریباً در تمام آن‌ها رشد کَمی و کیفی داشتیم.

وی افزود: در غرب کشور رکوردی در سطح نمایشگاه‌ها ثبت کردیم؛ ۵۳۰۰ مترمربع در حوزه کشاورزی نمایشگاه برگزار شد و بالاترین متراژ در نمایشگاه‌های صنعتی در این حوزه در غرب کشور به ثبت رسید که بعید است این رکورد تا مدت طولانی جابه‌جا شود.

وی اضافه کرد: سایت قبلی ۲۵٠٠ متر فضای نمایشگاهی داشت اما در سایت جدید ۴٠٠٠ مترمربع حداقل فضای نمایشگاهی داریم و خیلی بیشتر خواهد شد.

بداغی خاطرنشان کرد: درصد رشد عملکردی ما نسبت به بودجه مصوب ۹۵ درصد بوده است؛ علاوه بر آن به تمام اصناف و صنایع اعلام کردیم که "نمایشگاه‌های بار اول" مورد حمایت شرکت قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: نخستین نمایشگاه تخصصی عینک را در استان همدان برگزار کردیم و این نمایشگاه هیچ وقت در تهران و هیچ‌جای دیگر به صورت رسمی در سایت نمایشگاهی برگزار نشده است همچنین نخستین دوره نمایشگاه حوزه صنعت کافی شاپ برگزار شد.

بداغی در ادامه گفت: برای سال آینده بالای ۳۰ عنوان برنامه نمایشگاهی در نظر گرفته شده و براساس رسالت‌های اجتماعی و فرهنگی‌مان عمل خواهیم کرد.

وی مطرح کرد: برگزاری نمایشگاه ‌های عمومی بخشی از رسالت ما است با وجود اینکه نمایشگاه‌های تخصصی رتبه و ریتینگ ما را افزایش می‌دهد اما نمایشگاه عمومی نیز برگزار خواهیم کرد.

بداغی گفت: افق دید ما این است که در غرب کشور پایلوت صنعت نمایشگاهی بشویم و در چشم اندازمان در نظر داریم جزو قطب‌های نمایشگاهی در کشور باشیم.

وی خاطرنشان کرد: از حیث فضای نمایشگاهی رتبه ۱۲ کشور هستیم و اگر چهار فاز بعدی را به مرحله تکمیل برسانیم همدان جزو پنج استان اول خواهد شد و حدود ۲۰ هزار مترمربع فضا خواهیم داشت و لازم است همه ارکان دولتی و اقتصادی ما را در این راه کمک کنند تا به این هدف برسیم؛ اصناف و خوشه‌های صنعتی استان نیازمند یک سایت نمایشگاهی قوی هستند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان همدان در پایان گفت: راه رسیدن به نمایشگاه‌های بین‌المللی، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی با مجوزهای مربوطه بوده و لازم است بسترهای آن را فراهم کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها