به گزارش جام جم آنلاین همدان، محمد بداغی با بیان اینکه ۲۳ عنوان نمایشگاهی از جمله نمایشگاه شب یلدا، فرش دستباف و لوستر در همدان برای سال جاری برنامه ریزی شده است، اظهار کرد: یکی از برنامههای نمایشگاه بینالمللی ارتباط دو سویه با مجموعههای دولتی و رسانهای است چراکه صنعت نمایشگاهی ویترین اقتصاد استان است.
وی افزود: به عنوان ویترین صنعت استان توانمندیها و پتانسیلهای قوی استان را در سطح منطقهای و ملی ارتقاء میدهیم؛ همدان در نمایشگاه فرش دستباف پیشینهای قوی دارد.
بداغی تصریح کرد: بروز و ظهور نوآوریهای اقتصادی استان به جهت حضور حوزههای نمایشگاهی نمایان خواهد شد و نمایشگاه و صنعت مکمل همدیگر هستند و لازم است بگوییم تقابلی با مجموعه بنکداران نداریم زیرا با رویکرد برد-برد به حوزه صنعت نگاه میکنیم.
وی بیان کرد: فردا نمایشگاه کودک در همدان آغاز خواهد شد این برنامه از ۸ تا ۱۳ آبان ماه به همراه سرویس های حمل و نقل عمومی به اجرا در خواهد آمد.
بداغی ادامه داد: مهمترین کاری که برای برندسازی باید رخ بدهد نمایش صنایع است که این موضوع در شرکت نمایشگاهها رخ میدهد.
مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی استان همدان مطرح کرد: سایت جدید نمایشگاهی از اول خردادماه به صورت آزمایشی آغاز به کار کرد؛ سایت قبلی در یک فضای تبدیلی بوده اما این سایت متناسب با ماموریتهای صنعت نمایشگاهی افتتاح شده و فازهای بعدی آن برای سایت پیشبینی شده است.
وی تصریح کرد: در ۱۰ بخش عملکرد این مجموعه جدید را بررسی کردیم و برنامه مدون و راهبردی را برای شرکت نمایشگاهها نوشتیم؛ این کار زمانبر بود؛ در ۱۰ سال گذشته بالاترین عملکرد برای سال ۹۵ بوده و بعد از آن در سال ۹۲ عملکرد خوبی داشتیم در سال ۹۸ و ۹۹ صنعت نمایشگاه تحت تاثیر اقتصاد جامعه و اپیدمی کرونا قرار گرفت و دادههای آن سال خیلی نمیتواند مورد اهمیت قرار بگیرد؛ در هدف داریم تا پایان سال ۱۴۰۱ رکورد عملکرد خوب نمایشگاه را در طی ۱۰ سال بزنیم.
بداغی ادامه داد: تمام نمایشگاههای ما باید پیشرفت و ارتقاء پیدا کند؛۱۰ نمایشگاه از خردادماه به بعد برگزار شد و تقریباً در تمام آنها رشد کَمی و کیفی داشتیم.
وی افزود: در غرب کشور رکوردی در سطح نمایشگاهها ثبت کردیم؛ ۵۳۰۰ مترمربع در حوزه کشاورزی نمایشگاه برگزار شد و بالاترین متراژ در نمایشگاههای صنعتی در این حوزه در غرب کشور به ثبت رسید که بعید است این رکورد تا مدت طولانی جابهجا شود.
وی اضافه کرد: سایت قبلی ۲۵٠٠ متر فضای نمایشگاهی داشت اما در سایت جدید ۴٠٠٠ مترمربع حداقل فضای نمایشگاهی داریم و خیلی بیشتر خواهد شد.
بداغی خاطرنشان کرد: درصد رشد عملکردی ما نسبت به بودجه مصوب ۹۵ درصد بوده است؛ علاوه بر آن به تمام اصناف و صنایع اعلام کردیم که "نمایشگاههای بار اول" مورد حمایت شرکت قرار خواهند گرفت.
وی تصریح کرد: نخستین نمایشگاه تخصصی عینک را در استان همدان برگزار کردیم و این نمایشگاه هیچ وقت در تهران و هیچجای دیگر به صورت رسمی در سایت نمایشگاهی برگزار نشده است همچنین نخستین دوره نمایشگاه حوزه صنعت کافی شاپ برگزار شد.
بداغی در ادامه گفت: برای سال آینده بالای ۳۰ عنوان برنامه نمایشگاهی در نظر گرفته شده و براساس رسالتهای اجتماعی و فرهنگیمان عمل خواهیم کرد.
وی مطرح کرد: برگزاری نمایشگاه های عمومی بخشی از رسالت ما است با وجود اینکه نمایشگاههای تخصصی رتبه و ریتینگ ما را افزایش میدهد اما نمایشگاه عمومی نیز برگزار خواهیم کرد.
بداغی گفت: افق دید ما این است که در غرب کشور پایلوت صنعت نمایشگاهی بشویم و در چشم اندازمان در نظر داریم جزو قطبهای نمایشگاهی در کشور باشیم.
وی خاطرنشان کرد: از حیث فضای نمایشگاهی رتبه ۱۲ کشور هستیم و اگر چهار فاز بعدی را به مرحله تکمیل برسانیم همدان جزو پنج استان اول خواهد شد و حدود ۲۰ هزار مترمربع فضا خواهیم داشت و لازم است همه ارکان دولتی و اقتصادی ما را در این راه کمک کنند تا به این هدف برسیم؛ اصناف و خوشههای صنعتی استان نیازمند یک سایت نمایشگاهی قوی هستند.
مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی استان همدان در پایان گفت: راه رسیدن به نمایشگاههای بینالمللی، برگزاری نمایشگاههای تخصصی با مجوزهای مربوطه بوده و لازم است بسترهای آن را فراهم کنیم.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد