استاندار یزد با بیان اینکه به معنای واقعی به صنعت‌گرانمان می‌بالیم و برای بهبود فعالیت آنها با تمام تلاش حرکت می‌کنیم گفت: در این مسیر در صورتی که مدیری ضعیف عمل کند و سبب نارضایتی شود قطعا برخورد لازم صورت می‌پذیرد.
کد خبر: ۱۳۸۴۷۰۰

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، مهران فاطمی در آیین تجلیل از برگزیدگان صنعت و معدن استان یزد که با حضور معاون وزیر صمت برگزار شد با اشاره به دستاوردهای اخیر اقتصادی استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر بالاترین کاهش نرخ بیکاری کشور، بالاترین نرخ مشارکت اقتصادی، بالاترین نسبت اشتغال، بالاترین کاهش نرخ بیکاری بانوان، بالاترین نرخ مشارکت اقتصادی و بالاترین رشد صنعتی و اقتصادی کشور متعلق به استان یزد است.

وی افزود: آسیب‌شناسی، بازتعریف و نگاه به گذشته برای اصلاح و تقویت مسیر لازم است تا متوجه شویم کجاها دچار مشکل هستیم، نقطه ضعف و قوت ما کجا بوده است، قرارگیری همه این‌ها در کنار همدلی، هم‌زبانی و تعامل سبب می‌شود مسیر توسعه را با سرعت بالاتری سپری کنیم.

استاندارگفت: در عرصه مباحث کارآفرینی، سرمایه‌گذاری، صنعت مشکلاتی داریم و هیچ کس نمی‌تواند این مشکلات را که بخشی ساختاری، بخشی مدیریتی و بخشی فرهنگی است نادیده بگیرد ولی باید به هر کدام وزن مشخص خود را داد .

فاطمی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های قطعی دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور و تکلیفی بر استانداران و وزرای اقتصادی داشتند این بود که واحدهای تولیدی راکد یا زیر ظرفیت باید مسئله شان حل و فعال شود و این موضوع جزو مصوبات سفر رئیس جمهور به استان قرار گرفت و این موضوع را با جدیت دنبال کردیم.

استاندار یزد گفت: بر اساس آمار رسمی رشد اقتصادی استان یزد طی یکسال گذشته ۷.۵۵ بوده است و در حال حاضر بالاترین کاهش نرخ بیکاری کشور در استان یزد به وقوع پیوسته که بر این اساس این نرخ از 13 درصد به ۷.۷ دهم درصد رسیده است.

وی افزود: بالاترین نرخ مشارکت اقتصادی، بالاترین نسبت اشتغال، بالاترین کاهش نرخ بیکاری بانوان، بالاترین نرخ مشارکت اقتصادی و بالاترین رشد صنعتی و اقتصادی کشور مربوط به استان یزد بوده است و بخش عمده‌ای از این پیشرفت‌ها به دلیل تلاش‌های صنعت‌گران است.

آب مهمترین مشکل استان است

استاندار خاطر نشان ساخت : برای توسعه اولین مشکلی که با آن روبرو هستیم مساله کمبود آب است و برای اولین بار در این دولت مصوب شد از محل  شرکت‌های معدنی ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای پروژه انتقال آب به استان یزد پرداخت شود و به عنوان هزینه مالیاتی قابل قبول آن‌ها ثبت شود‌ که ۲.۵ برابر اعتبارات عمرانی استان یزد است.

وی افزود: ۸۱۰ میلیارد تومان از محل شرکت معدنی چادرملو برای اجرای خط پدافندی انتقال آب انجام شد، این خط ۳۰ کیلومتری قدرت دارد ۵۷ میلیون مترمکعب آب را به مخازن ذخیره هدایت کند و دو معدن در استان اختصاص یافته است تا مسیر اجرایی انجام شود و کلنگ‌زنی انتقال آب از دریا به زودی انجام شود که در فاز اول ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب در طی دو سال و نیم اجرا خواهد شد که تا  ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به این پروژه تزریق خواهد رسید.

‌فاطمی با بیان اینکه به معنای واقعی به صنعت‌گرانمان می‌بالیم و برای بهبود فعالیت آنها با تمام تلاش حرکت می‌کنیم گفت: در این مسیر در صورتی که مدیری ضعیف عمل کند و سبب نارضایتی شود قطعا برخورد لازم صورت می‌پذیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها