یزد - استاندار یزد ،یزد را یکی از مناسبت ترین مناطق برای جذب توریسم علمی عنوان کرد و گفت : توجه بیش از پیش به این مهم علاوه بر معرفی ظرفیت های گردشگری استان، یزد به عنوان یکی از محل های جذاب برای انجام مطالعات و پژوهش های زمین شناسی انتخاب می شود.
کد خبر: ۱۳۸۴۳۶۵

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد ،مهران فاطمی در نشست شورای توسعه گردشگری استان با اشاره به جایگاه و برخی ویژگی های زمین شناسی استان یزد اظهارداشت : ژئوتوریسم فرصت مناسبی برای معرفی جاذبه های این حوزه و ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی مرتبط با این حوزه است.

وی با بیان اینکه ایران مرکزی بسته کاملی از رویدادهای زمین شناسی و ژئومورفولوژی است افزود: شاید یکی از جذابیت های ایران مرکزی و به ویژه استان یزد مشاهده سیری از رخسارهای کویری تا کوهستانی با طی مسافتی در بازه زمانی 40 دقیقه ای باشد.

فاطمی با اشاره به جایگاه و برخی ویژگی های زمین شناسی استان یزد و لزوم ایجاد تورهای زمین شناسی گردشگری در استان، تصریح کرد: با توجه به لزوم حضور افراد متخصص و آشنا به مسائل به عنوان راهنمای این تورها، راه اندازی چنین تورهایی سبب اشتغالزایی برای فارغ التحصیلان این حوزه می شود.

وی استان یزد را یکی از مناسبت ترین مناطق برای جذب توریسم علمی عنوان کرد و گفت: با توجه بیش از پیش به این مهم علاوه بر معرفی ظرفیت های گردشگری استان، یزد به عنوان یکی از محل های جذاب برای انجام مطالعات و پژوهش های زمین شناسی انتخاب می شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها