فارس: نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: 4600 از مردم سردشت عنوان میکنند دچار مشکلات ناشی از سلاحهای شیمیایی هستند اما بنیاد شهید و امور ایثارگران تنها شیمیایی شدن 17 الی 18 نفر از این افراد را پذیرفته است.
کد خبر: ۱۳۸۴۱۷

محمد کریمیان در مراسم بیستمین سالگرد شهدا و جانبازان بمباران شیمیایی سردشت که امروز در مجتمع فرهنگی و هنری سردشت برگزار شد، افزود: حدود 2 سال پیش 4600 نفر از مردم سردشت که عنوان میکردند دچار مشکلات ناشی از سلاحهای شیمیایی شدهاند، متحمل مخارج سنگینی شده و تحت معاینه پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفتند.
وی اضافه کرد: اما سال گذشته عنوان شد که تنها 17 الی 18 نفر از این افراد شیمیایی هستند.
محمدیان اظهار داشت: آیا میتوان گفت که تمام این 4600 نفر دروغ میگویند و دچار مشکلات شیمیایی نیستند و تنها به دنبال پروندهسازی در بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند؛
وی با بیان اینکه یک بمب شیمیایی در زمان جنگ به آب آشامیدنی شهر سردشت شلیک شده بود، گفت: ما انتظار داریم این موضوع به صورت جدی پیگیری شود چرا که مردم شهر از این آب آشامیدنی استحمام کرده و استفاده میکردند پس مراجعه این افراد بیبدیل نیست.
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر ادامه داد بجز این 4600 نفر افراد زیادی نیز به بنده مراجعه میکنند و عنوان دارند که شیمیایی شدهاند. پس باید با یک نگاه و جدیت بیشتر این موضوع پیگیری شود.
وی به وضعیت بهداشتی و درمانی سردشت اشاره کرد و گفت: یک ساختمان درمانی داریم اما یک پزشک کافی نیست. ما نیازمند متخصصان چشم، گوش، ریه و غیره هستیم تا به وضعیت مصدومان شیمیایی رسیدگی شود.
محمدیان به حادثه انفجار مین در سه متری یک منزل مسکونی در شهرستان سردشت که منجر به قطع پای یک زن شده بود اشاره کرد و گفت: این افراد نیز جانباز محسوب میشوند و باید برای این افراد کاری شود.
وی به مذاکرهای با وزیر رفاه اشاره کرد و گفت: مقرر شده است که نامه ای به رئیس جمهور داده شود تا افراد فوق بیمه شوند و حقوق این افراد نیز افزایش یابد. وی اظهار امیدواری کرد تا با ارایه وام به جوانان و انجام برنامههایی برای زنان به وضعیت مردم سردشت بیشتر رسیدگی شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها