مدیرکل بهزیستی البرز با اشاره به خیزش پرشتاب جمعیت به سمت سالمندی، گفت: اگر مطالبات جدی جامعه در زمینه مناسب‌سازی معابر و ساختمان‌ها مورد بی مهری قرار بگیرد و مغفول بماند خود ما هم جزو کسانی خواهیم بود که از تردد تا استفاده از امکانات و خدمات شهری با مشکل مواجه خواهیم شد.
کد خبر: ۱۳۸۳۱۲۸

به گزارش جام جم انلاین البرز:

وجیهه محمدی فلاح در نشست با هیئت مدیره خانه مطبوعات استان البرز با ابراز نگرانی از افزایش جمعیت سالمندان کشور، اظهار کرد: در سال‌های آینده با خیزش پرشتاب جمعیتی همه استان‌ها از جمله البرز به سوی سالمندی مواجه هستیم که اگر در این زمینه فعالیت‌های لازم از جمله مناسب سازی معابر، ساختمان های دولتی و مسکونی و ... انجام نشود شاهد مشکلات بسیاری در آینده نزدیک خواهیم بود.

وی ادامه داد: همه ما به زودی پا به سالمندی خواهیم گذاشت و اگر مطالبات جدی جامعه در این زمینه مورد بی مهری قرار گرفته و مغفول بماند خود ما هم جزو کسانی خواهیم بود که از تردد تا استفاده از امکانات و خدمات شهری با مشکل مواجه خواهیم شد.

این مسئول در ادامه به معضل کودکان کار استان هم اشاره کرد و گفت: البرز به واسطه برخی شرایط  از جمله مهاجرپذیری با مشکلات زیادی از جمله افزایش تعداد کودکان کار مواجه است.

وی اعلام کرد: حدود ۵۱۸ کودک کار و خیابان در استان البرز شناسایی و اقداماتی برای ساماندهی آنها اجرایی شده است.

مدیرکل بهزیستی البرز با بیان اینکه برای کاهش تعداد کودکان کار در مرحله اول باید مشکل خانواده آنها برطرف شود، گفت: اگر به دنبال حل ریشه‌ای این مشکل هستیم باید حرکت به سوی ارائه خدمات اجتماعی و خدمات اولیه از جمله موضوع پوشاک، تغذیه، سوادآموزی و آموزش و خانواده و توانمندسازی خانواده کودکان کار باید در اولویت باشد.

محمدی گفت: ۸۲ درصد از کودکان کار و خانواده هایشان جزو  اتباع بیگانه بوده و باید اقدامات لازم برای توانمند سازی آنها صورت بگیرد تا به واسطه کاهش فقر در خانواده آنها، تعداد کودکان کار استان کاهش یابد.http://jamejamonline.ir

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها