پیمان خزلی و فرزانه کریمیان در گفتگو با «جام‌جم»:

سینما پازل هویت نوجوانان را می‌چیند

صنعت سینمای ژاپن خشنود از موفقیت در جذب حداکثری تماشاگران داخلی، اکنون به‌دنبال جلب توجه تماشاگران سینما در بقیه کشورهای دنیاست و به همین منظور یکی از بلاک باسترهای اکشن جدید خود «شین اولتراما» را در سطح وسیعی در سینماهای جهان اکران عمومی می‌کند.
کد خبر: ۱۳۸۰۶۳۲
نویسنده کیکاووس زیاری - گروه فرهنگ و هنر
این اکشن ابرقهرمانانه اواسط ماه می‌امسال روی پرده سینما‌های ژاپن رفت و با فروش بالای خود لقب یکی از پرفروش‌ترین محصولات امسال این کشور را از آن خود کرد. به نوشته رسانه‌های گروهی این کشور آسیایی، نه تنها توزیع‌کنندگان آمریکایی بلکه کشور‌های کانادا، استرالیا، نیوزیلند و چند کشور مهم دو قاره اروپا و آمریکای لاتین هم شین اولتراما را برای اکران عمومی خریده‌اند.

این اکشن بسیار موفق توسط شرکت قدیمی و کلاسیک فیلمسازی توهو تهیه شده که به‌خوبی می‌داند تماشاگران بومی از نظر فرهنگی به دنبال تماشای چه نوع آثاری هستند. شین اولتراما نسخه دوباره‌سازی شده سینمایی یک مجموعه بسیار پربیننده کلاسیک ژاپنی به همین نام است که برای اولین بار سال ۱۹۶۶ روی آنتن رفت. نسخه سینمایی با فروش کلی ۳۲میلیون دلاری خود (که در فرهنگ جدول گیشه نمایش معادل یک فروش ۱۰۰میلیون دلاری برای فیلمی در آمریکای شمالی است) راه را برای تولید قسمت‌های بعدی هم هموار کرده است و شینجی هیگوچی، کارگردانش می‌گوید قصد دارد آن را به یک مجموعه دنباله‌دار سینمایی تبدیل کند.

چهره‌ای که جهانی شده است

هیدتوشی نیشیجاما، بازیگر سرشناس و محبوب ژاپنی نقش اصلی فیلم را بازی کرده است. او که به واسطه حضور‌در درام اجتماعی «ماشین مرا بران» به صورت یک چهره شناخته شده بین‌المللی درآمده، در داستان شین اولتراما در قالب موجودی پرقدرت و مرموز به نام اولترام ظاهر شده که به یاری دولت ژاپن می‌آید تا با موجودی فضایی به نام اس- کلاس که برای نابودی ژاپن و بقیه نقاط جهان آمده، مقابله کند. حضور اولترام زمانی است که هیچ‌کس یارای مقابله با اس- کلاس را ندارد و تمام دنیا در خطر نابودی و مرگ قرار گرفته است.

شینجی هیگوچی، کارگردان فیلم درباره با موفقیت‌های فیلمش می‌گوید: «بسیار خوشحال و مفتخرم که بعد از استقبال بالای تماشاگران ژاپنی از فیلم، حالا بقیه تماشاگران علاقه‌مند در سراسر دنیا هم می‌توانند به‌ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز یک ابرقهرمان ژاپنی بنشینند. ما در ژاپن با نسل جدیدی از تماشاگران روبه‌روییم که به‌راحتی اکشن داخل محصولات سینمایی را قبول نمی‌کنند و حتما باید اثری با کیفیت در معرض دیدشان قرار گیرد.» تحلیلگران اقتصادی سینما در ژاپن براین باورند که اکران عمومی شین اولتراما کمک زیادی به موفقیت محصولات ژاپنی در اکران بین‌المللی خواهد کرد و باعث جذب تعداد زیادی تماشاگر خارجی برای تولیدات بومی این کشور خواهد شد. / ورایتی

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها