با بکارگیری پیشرفته ترین فرآیند تصفیه فاضلاب امکان تولید روزانه 15هزار متر مکعب پساب استاندارد در تصفیه خانه فاضلاب شهر تربت حیدریه فراهم شد.
با بکارگیری پیشرفته ترین فرآیند تصفیه فاضلاب امکان تولید روزانه 15هزار متر مکعب پساب استاندارد در تصفیه خانه فاضلاب شهر تربت حیدریه فراهم شد.
کد خبر: ۱۳۷۹۱۴۶

جام جم آنلاین- خراسان رضوی- معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب آبفا تربت حیدریه با اعلام این خبر اظهار داشت: این پساب که با روش لجن فعال به عنوان پیشرفته ترین فرآیند تصفیه تهیه می شود کاربرد صنعتی دارد.

"موسی علوی" در بازدید خبرنگاران از این تصفیه خانه افزود: فاضلاب جمع آوری شده از سطح شهر تربت حیدریه از طریق چهار کیلومتر خط انتقال وارد تصفیه خانه شده و پس از انجام مراحل جداسازی آشغال و هوادهی لجن باقیمانده برای در بخش کشاورزی به عنوان کود استفاده می شود و پساب حاصل هم که از شفافیت بالایی برخوردار است برای صنعت فولاد.

به گفته وی با نصب سیستم وارداتی تغلیظ لجن که در نوع خود منحصر به فرد است ، مشکل بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب نیز که باعث اعتراض ساکنان مناطق اطراف شده رفع شد.

وی با بیان اینکه تربت‌ حیدریه از معدود شهرستان‌های خراسان رضوی است که از چندین سال قبل سیستم فاضلاب آن اجرایی شده است عنوان کرد: از ۳۵۰ کیلومتر طول شبکه فاضلاب شهر تربت‌ حیدریه تاکنون ۲۳۰ کیلومتر آن توسط آبفا اجرا شده است.

"علوی" با اشاره به اینکه اولویت فروش پساب تصفیه‌خانه فاضلاب با صنایع شهرستان است، خاطرنشان کرد: بر اساس این قرارداد میان سرمایه گذاری پروژه فاضلاب تربت حیدریه و فولاد رخ ، سالانه ۳.۶ میلیون متر مکعب پساب از طریق یک خط به طول ۴۰ کیلومتر در اختیار این واحد تولیدی قرار می گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها