مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی:

سهم کنونی تعاون در اقتصاد کشور ۵ درصد است

 استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف دولت سیزدهم حل مشکل تعاونی‌ها است، گفت: هر تعاونی که برای تولید و اقتصاد کشور تلاش کند ما به عنوان نماینده دولت باید مشکلات آنها را حل کنیم.
کد خبر: ۱۳۷۸۹۸۶
به گزارش جام جم آنلاین آذربایجان شرقی، زین العابدین رضوی خرم روز یکشنبه در مراسم تجلیل از تعاونی های برتر آذربایجان شرقی اظهار کرد: دولت به دنبال رشد و گسترش تعاونی ها در حوزه اشتغال و تولید است و اگر بخواهیم فضای جامعه را از نظر کسب و کار به حالت اطمینان درآوریم، راهی جز حمایت از تعاونی ها نداریم.

وی با بیان اینکه تمام تلاش دولت برای هدایت نقدینگی به سمت تولید و اشتغال در حوزه تعاون است، افزود: اینکه امروز ۶ تا هفت درصد اقتصاد استان در دست تعاونی هاست مطلوب نبوده و باید این سهم افزایش یابد.

استاندار آذربایجان شرقی مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش را عمده مشکل اکثر تعاونی ها برشمرد و گفت: مشکل نقدینگی را با مشارکت بانک توسعه تعاون و سایر بانکک ها حل می کنیم تا در سال جاری و سال آینده بتوانیم گام های موثری در حوزه حاکمیت تولید و اشتغال تعاونی ها برداریم.

وی با انتقاد از برخی تعاونی های مسکن مبنی بر اینکه به طور شفاف عمل نکرده و اعضا را نیز با مشکل مواجه می کنند، افزود: برخی تعاونی ها به صورت شفاف و قانونی برای مسکن اولی ها زمین خریده اند که ما هم از آنها حمایت می کنیم.

تحویل ۸۵۰۰ واحد مسکونی توسط تعاونی های آذربایجان شرقی 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه تعاونی ها طبق قانون حق خرید اراضی غیرمسکونی و به ویژه زراعی و خرد کردن آنها را ندارند، خاطرنشان کرد: اعضای هیات مدیره تعاونی ها باید قبل از اقدام به خرید زمین و درج آگهی فروش از مسکونی بودن و قانونی بودن خرید مطلع باشند.

حسین فتحی با اشاره به تشکیل ۶۹ تعاونی در طول یک سال در آذربایجان شرقی، گفت: نگرش تعاون به سمت تشکیل تعاونی های دانش بنیان است که در این راستا ۱۲ شرکت دانش بنیان در استان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان نقش موثری در تثبیت و پایداری اشتغال دارند، خاطرنشان کرد: از طریق اتحادیه شرکت های دانش بنیان یک هزار و ۳۹۴ نفر جذب شده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی ادامه داد: همچنین از سال ۱۳۹۵ تا کنون تعاونی های مسکن استان هشت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی به اعضا تحویل داده اند.

وی یکی از الزامات اقتصاد مقاومتی را مردمی کردن آن دانست و گفت: تعاون مردمی ترین بخش اقتصاد است و بهترین جلوه برای مردمی کردن اقتصاد می باشد.

در هفدهیمن جشنواره تعاونی‌های برتر کشور، ۱۰ تعاونی برتر استانی آذربایجان شرقی معرفی و یک تعاونی به عنوان تعاونی برتر ملی معرفی شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها