عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه در گفتگو با «جام‌جم»:

ثمره دولت‌سیزدهم افزایش سرمایه‌اجتماعی است

کد خبر: ۱۳۷۸۷۰۶
نویسنده مهدی عیسی زاده - رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس
در دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با دولتمردان، نکات مهمی در زمینه توفیقات و امتیازات دولت سیزدهم مطرح شد. یکی از مهم‌ترین جلوه‌های همراهی دولت با مردم حضور میدانی مدیران بین اقشار مختلف جامعه در شرایط سخت و سوانح طبیعی و غیرطبیعی بود. این همدلی‌ها به مردم اطمینان داد دولت فعلی در وقایع و اتفاقات ناگوار همراه آنهاست و می‌کوشد مشکلات و معضلات را در اسرع وقت و با توجه به امکانات موجود، رفع کند.

کارنامه موفق دولت سیزدهم در حوزه سفر‌های استانی و دید و بازدید رئیس‌جمهور از ۳۱استان در طول یک‌سال گذشته از دیگر تلاش‌های قابل تقدیر است. در این سفر‌ها مردم چهره‌به چهره با رئیس جمهور و سایر دولتمردان دیدار کردند و در گفتگو با مدیران از مسائل و مشکلات‌شان گفتند و به این نتیجه رسیدند که دولت سیزدهم نسبت به اقدامات خود پاسخگوست. نکته مهم مصوباتی است که در این سفر‌های استانی به تصویب هیات دولت رسید و البته برای اجرایی شدن آن باید منتظر بود و دید تا چه اندازه تصمیمات اتخاذ‌شده دولتمردان با توجه به اعتبارات و بودجه‌هایی که در‌نظر گرفته شده به مرحله اجرا می‌رسد. طبعا توفیق دولت در اجرایی کردن وعده‌های خود علاوه بر این‌که می‌تواند زمینه نشاط و سرزندگی را در جامعه فراهم آورد، باعث رونق اقتصاد و کار و کسب و امید به افزایش تولید و رونق کارخانه‌ها خواهد شد. واقعیت آن است که در شرایط کنونی و با توجه به وضعیت اقتصادی، مردم بیش از گذشته نیاز به دلگرمی دارند و الزام دولت به تحقق وعده‌ها و استمرار همراهی با سطوح مختلف اجتماعی، امید و اعتماد عمومی را نسبت به نظام جمهوری اسلامی زنده نگه می‌دارد.

از دیگر نکات قابل توجه درباره عملکرد دولت، تلاش گسترده و قابل تحسین در حوزه مهار بیماری کروناست. آمار‌ها نشان می‌دهد میزان ابتلا و فوتی‌های قبل و بعد از روی کار‌آمدن دولت سیزدهم تفاوت‌های فاحشی دارد. طبعا در شرایطی که بسیاری از مردم نگرانی‌های زیادی در خصوص همه‌گیری این بیماری داشتند و از بسیاری فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی خود بازمانده بودند، مدیریت انقلابی و کارآمد دولت سیزدهم توانست با برنامه‌ریزی درست، دقیق و هزینه‌کرد هدفمند در حوزه خرید واکسن و بسیج عمومی برای واکسیناسیون، امید‌های از دست رفته مردم را به آن‌ها برگرداند. بی‌تردید این اقدام ارزنده امید، آرامش و نشاط را به جامعه برگرداند و باعث کاهش آلام و درد آن‌ها شد.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها