رئیس پلیس فتا استان بوشهر از کلاهبرداری و فیشینگ با ترفند جذب کمک‌های مردمی جهت نذورات اربعین حسینی خبر داد و به افرادی که قصد کمک به مساجد و تکایا برای برگزاری مراسمات عزاداری و سوگواری شهدای کربلا را دارند هشدار داد
کد خبر: ۱۳۷۸۵۳۲

به گزارش جام جم آنلاین بوشهر،رئیس پلیس فتا استان بوشهر از کلاهبرداری و فیشینگ با ترفند جذب کمک‌های مردمی جهت نذورات اربعین حسینی خبر داد و به افرادی که قصد کمک به مساجد و تکایا برای برگزاری مراسمات عزاداری و سوگواری شهدای کربلا را دارند هشدار داد.

سرهنگ "مهدی قاسمی" گفت: مجرمین سایبری در مواردی با طرح موضوع جمع‌آوری کمک‌های نقدی و نذورات مردمی برای برپایی موکب یا پذیرایی از زوار اربعینی، پیام‌هایی را در شبکه اجتماعی حاوی لینک پرداخت اینترنتی جعلی یا معرفی شماره حساب در اختیار کلاهبرداران بعنوان حساب هیأت‌های مذهبی یا خادمین موکب برای کاربران ارسال و بدینوسیله کلاهبرداری می‌کنند.

وی ادامه داد: در نمونه‌های دیگر، مشاهده می‌شود که آگهی ثبت نام دریافت ارز اربعینی با تبلیغ قیمت پرداختی پایین‌تر از بازار را در شبکه‌های اجتماعی و یا سایت‌های نامعتبر انتشار، و وجوهی را در قالب ثبت نام اولیه یا مبلغ کل ارز اعلامی زائر متقاضی را دریافت و کلاهبرداری می‌کنند.

این مقام سایبری برای پیشگیری از این گونه موارد و اتفاقات مشابه به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: از بازکردن و ورود به هرگونه لینک از منابع نامعتبر و غیر رسمی خصوصاً آنهایی که در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ میشود خودداری نمایند و تمامی اطلاعات و اخبار مورد نیاز مرتبط با موضوع اربعین را از رسانه‌های رسمی مثل صداوسیما و سایت‌های رسمی سازمان‌های مربوطه کسب نمایند و به اخبار و شایعات انتشار یافته در فضای مجازی توجهی نکنند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر بیان داشت: در صورت تمایل به پرداخت هر گونه نذورات نقدی، ترجیحاً با مراجعه حضوری به مؤسسات معتبر و یا هیأت های شناخته شده مذهبی، این اقدام نیکو و خداپسندانه خود را انجام دهند و اگر به‌ هرعلتی قصد داشتند مبالغ اعطایی خود را بصورت اینترنتی پرداخت نمایند، حتماً آدرس صحیح اینترنتی ارگان‌ها، مؤسسات معتبر و هیأت مذهبی شناخته شده را شخصاً در قسمت آدرس بار مرورگر تایپ نمایند و دقت داشته باشند که در انتهای آدرس درگاه اینترنتی بانکی، شاپرک دات‌آی‌آر  وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: زائرین محترم توجه داشته باشند که برای دریافت ارز اربعینی می‌توانند به صرافی‌های معتبر سراسر کشور یا بانک‌های معرفی شده توسط بانک مرکزی مراجعه و بدون دغدغه اقدام به تهیه 100 دلار ارز اربعینی به نرخ توافقی نمایند.

سرهنگ قاسمی تأکید کرد: فریب تبلیغات دروغین اعزام کاروانی رایگان زیارت اربعینی را نخورند و حتماً جهت ثبت نام به سامانه سماح که از طرف ستاد مرکزی اربعین معرفی شده مراجعه نمایند و برای تمدید گذرنامه یا دریافت گذرموقت ویژه اربعین به دفاتر پلیس+10 یا پلیس مهاجرت و گذرنامه در مراکز استان‌ها مراجعه حضوری داشته باشند.

وی هشدار داد: به پیامک‌های حاوی لینک توجه نکرده و بر روی این لینک ها کلیک نکنند و در صورتی‌که به هر دلیلی وارد لینک شدند، بلافاصله اینترنت دستگاه را خاموش کنند و برنامه نصب شده را حدف و آنتی‌ویروس مناسب بر دستگاه نصب کنند.

پلیس فتا هم قطعاً تلاش خواهد کرد تا همچون گذشته و با همکاری دستگاه‌های مرتبط، امنیت پایدار را در فضای مجازی برقرار نماید پلیس فتا هم قطعاً تلاش خواهد کرد تا همچون گذشته و با همکاری دستگاه‌های مرتبط، امنیت پایدار را در فضای مجازی برقرار نماید و شهروندان با استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی و یا Cyberpolice@ در کلیه شبکه‌های اجتماعی داخلی با ما در ارتباط باشند.

 

 

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها