روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب از برگزاری کلاس آموزشی ترویج کشت گیاهان دارویی ویژه بانوان در شهرستان خبر داد .
روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب از برگزاری کلاس آموزشی ترویج کشت گیاهان دارویی ویژه بانوان در شهرستان خبر داد .
کد خبر: ۱۳۷۸۳۵۴
خراسان رضوی - جام جم آنلاین - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گفت : به منظور ارتقاء سطح علمی زنان روستایی و آشنایی با مراحل رشد گیاهان دارویی و ترغیب به کشت این گیاهان به منظور ایجاد اشتغال ،کلاسی با عنوان ترویج کشت گیاهان دارویی در شهر مشکان با حضور ۴۰نفر از زنان روستایی با تدریس کاشکی برگزار گردید.ابراهیم رودسرابی هدف از برگزاری این کلاس را آشنایی زنان روستایی با نحوه صحیح و علمی کشت و کار گیاهان دارویی عنوان کرد و افزود: تلاش داریم علاوه بر ترویج کشت گیاهان دارویی در منطقه و ایجاد و توسعه اشتغال پایدار، از منابع آب و خاک و نهاده های کشاورزی نیز با کارایی بالاتری بهره برداری شود. وی زیره سبز ، گل گاو زبان ، گل محمدی و .. را از جمله گیاهان دارویی سازگار با شرایط منطقه برشمرد و افزود در چند سال اخیر از طریق برگزاری کلاس ها، کارگاه ها و بازدید های آموزشی کاشت و پرورش گیاهان دارویی در شهرستان ترویج شده و در همین راستا امروز شاهد افزایش سطح زیر کشت گل محمدی ، گل گازبان و حتی زیره در شهرستان هستیم.
گفتنی است در این کلاس سرفصل هایی چون زمان مناسب کاشت، داشت و برداشت این محصولات ارائه و به سئوالات حاضرین پاسخ داده شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها