مدیرکل انتقال خون یزد:

جای سازمان انتقال خون در شورای سلامت و ستاد بحران کشور خالی است

یزد - مدیرکل انتقال خون یزد گفت : جای سازمان انتقال خون در شورای سلامت و ستاد بحران کشور خالی است.
کد خبر: ۱۳۷۷۰۱۷

به گزارش خبرنگارجام آنلاین از یزد، سیدمحمدرضا آقایی میبدی مناسبت روز خبرنگار دردیدار با اعضای هیات مدیره و مدیرعامل خانه مطبوعات استان یزد اظهارداشت: جای انتقال خون در شورای سلامت و ستاد بحران کشورخالی است چرا که سازمان انتقال خون جزارگانهای حیاتی محسوب می شود و کار در انتقال خون پراسترس است فعالیت در انتقال خون سربازان نامرئی کشور فعالیت می کنند.

وی افزود: اداره کل انتقال خون یزد باکمبود نیرو و مشکلاتی در حال ارائه خدمت شبانه روزی به مراکز درمانی و مردم است و انتقال خون یزد پاسخگوی ۱۰۰ درصد نیاز بیمارستانهای استان است.

آقایی با اشاره به تعدادبالای پذیرش بیماران غیربومی در استان یزد گفت: اهداکنندگان و پرسنل انتقال خون جز سرمایه های کشور محسوب می شود.

مدیرکل انتقال خون یزد هم چنین از مردم خواستار اهدای خون و به ویژه اهدای پلاکت آفرزیس شد تا جان بیماران نجات دهند.

اقایی تصریح کرد: طی ۵ سال آینده بایست تجهیزات و نیروی انسانی انتقال خون رشد یابد‌ و با رشد دو و نیم درصدی تجهیزات و نیروی انسانی انتقال خون یزد می توانیم تا به شکل مطلوب پاسخگوی نیازهای بیمارستانهای استان باشیم.

وی بابیان اینکه بیشتر مصرف خون برای بیماران تصادفی، زایمان، بیماران خاص ازجمله بیماران هموفیلی و تالاسمی و سرطانی ها مصرف می شود.

مدیر کل انتقال خون یزد در ادامه سخنانش بااشاره به محصولات جدید انتقال خون شامل پلاکت و پلاسمای آفرزیس تصریح کرد: این مهم برای خدمتگزاری به بیماران به شکل مطلوب درحال انجام است.

آقایی عنوان داشت: سال گذشته ۴۵ هزار کیسه خون اهداشده است که توانسته ۱۰۰درصد پاسخگوی نیازی بیمارستانهای استان را تامین کند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها