حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین بیان کرد: از همه مردم، هیئت‌های مذهبی،مداحان و سخنرانان و آحاد مردم که در پاسداشت حماسه اباعبدالله الحسین (ع) تلاش کردند و این تلاش ادامه دارد تا در اربعین حسینی (ع) به کمال برسد.
کد خبر: ۱۳۷۶۱۸۰

 جام جم آنلاین قزوین:حجت الاسلام والمسلمین عابدینی به پرتاب ماهواره خیام به فضا اشاره کرد و گفت: ارسال این ماهواره به فضا دشمنان ما را بسیار نگران کرد و به خاطر همین شیطنت‌های آنان را در خصوص این اتفاق شاهد هستیم.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه این ماهواره همه مسایل مربوط به کشاورزی و مسایل آبی و حوادث غیرمترقبه را رصد می‌کند و اطلاعات آنرا در اختیارمان می‌گذارد، گفت: این ماهواره در فاصله ۵۰۰ کیلومتری بالای زمین با دقت همه چیز را زیر نظر دارد و دیگر دشمنان نمی‌توانند زیر چشمان تیزبین این ماهواره هر غلطی بکنند و به خاطر همین دشمنان شیطنت می‌کنند و بر علیه این اتفاق صحبت می‌کنند.

وی در ادامه گفت: ذکر مناسبت‌ها در خطبه‌های نماز جمعه بیان تقویم نیست بلکه از روی حساب گفته می‌شود، بسیاری از مناسبت‌ها شعائر الهی هستند که باید به آن‌ها احترام گذاشته و از آن‌ها یاد کنیم.

امام جمعه قزوین گفت: خیلی از مناسبت‌ها به سرنوشت ما بستگی دارد مثلا روز نکبت و روز تاسیس رژیم غاصب صهیونیستی را نباید فراموش کرد و آنرا باید گوشزد کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به مناسبت‌های این ایام، گفت: روز جوان یکی از مناسبت‌ها است که آنرا گرامی می‌داریم.

وی گفت: بلندگو‌های استکباری که خود را مدافع حقوق جوانان نشان می‌دهند در عمل اقدام دیگری می‌کنند و در کشور‌های مختلف اسلامی نظیر یمن و فلسطین اقدام به کشتار جوانان می‌کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان با بیان اینکه جوانان دارای شجاعت و خلاقیت هستند و اهل ملاحظه کاری نیستند از این رو باید با آنان مشورت کنیم، افزود: امام علی (ع) فرمودند با جوانان مشورت کنید و تجربه پیران را با فکر و ایده جوانان درهم بیامیزید که این موضوع به معنای احترام گذاشتن به این قشر است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه یاد و خاطره شهدای مدافع حرم را گرامی داشت و گفت: روز گذشته مراسم باشکوهی برای گرامیداشت مدافعان حرم و خانواده‌های معظم آنان در قزوین برگزار شد که یک برگ زرین در تجلیل از این عزیزان بود و امیدواریم که ما همیشه قدردان رشادت‌های مدافعان حرم و شهدای این عرصه و دیگر شهیدان جهادگر باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها