استاد سطح عالی حوزه از نقش ویژه میرزای شیرازی در توسعه و تبیین فرهنگ استفاده هرچه بیشتر از زیارت عاشورا در جامعه شیعی و جهانی تجلیل کرد.
کد خبر: ۱۳۷۴۶۴۳

آیت الله کریمی جهرمی در دیدار با جمعی از اساتید حوزه و مولف کتاب « زیارت عاشورا، از آغاز تا امروز» گفت: کتابی که حجت الاسلام محمودی آن را به نگارش در آورده است کتابی است عمیق و مهم و این کتاب از خدمات مانگدار و ارزنده است که با تحقیق فراگیر و گسترده در احیای اسناد و دفاع از اصالت زیارت عاشورا نگاشته شده است.

وی افزود: احیای زیارت عاشورا در واقع، احیای امر اهل بیت است و بررسی وسیع این تعداد نسخ خطی و دسته بندی و تدوین و تحلیل آن، همه از اموری است که قطعا با لطف و عنایت حضرت سیدالشهدا انجام پذیرفته است.
این استاد حوزه توجه به احیای زیارت عاشورا را سنتی دانستند که علمای بزرگ شیعه بر آن تاکید داشتند و در ادامه ابراز کرد: بزرگان علمای شیعه از جمله میرزای شیرازی اهتمام خاصی روی این اصل داشتند و  در جهت ترویج فرهنگ عاشورا خدمات ارزنده ای انجام دادند.

وی گفت: مرحوم میرزا از جمله، با نظارت و تقریظ مهمش بر کتاب ارزشمند شفا‍ء الصدور، سهم مهمی در تبیین عالمانه و ترویج عمومی زیارت عاشورا داشته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها