5 تکنیک فاش نشده برای یادگیری فوری زبان انگلیسی که نمی‌خواهند شما بدانید!!

زبان انگلیسی می‌تواند در کنار محبوبیت بسیار زیادش یک زبان دلهره آور برای یادگیری باشد.
زبان انگلیسی می‌تواند در کنار محبوبیت بسیار زیادش یک زبان دلهره آور برای یادگیری باشد.
کد خبر: ۱۳۷۳۶۵۸

این زبان مملو از تضادها، قوانین و تلفظ‌های عجیب و غریب است و این ویژگی‌ها باعث شده تا یادگیری آن هم برای افراد تازه کار و هم برای افراد سطح پیشرفته کار چالش برانگیزی باشد. هنگامی که تصمیم می‌گیرید به تنهایی این مهارت را یاد بگیرید به تلاش و تعهد بیشتری احتیاج دارید. آیا تا به حال از خودتان پرسیده‌اید که سبک یادگیری شما چیست؟ آیا به پکیج آموزش زبان انگلیسی احتیاج دارید یا باید در کلاس‌ های حضوری ثبت نام کنید؟

سبک‌های مختلف یادگیری را بشناسید

اگر بخواهیم صادق باشیم یادگیری زبان دوم مانند انگلیسی برای افراد بسیار باهوش هم کار چالش برانگیزی است. راهکاری که می‌تواند به فرایند یادگیری و آموزش مکالمه زبان انگلیسی شما کمک کند این است به درک کاملی از سبک یادگیری خودتان برسید؛ در این صورت می‌توانید روند یادگیری را سرعت بخشید. در ادامه این سبک‌ها را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

  • سبک یادگیری زبان انگلیسی شما می‌تواند به‌صورت تکی یا ترکیبی باشد.

✅   یادگیرنده بصری

یک یادگیرنده دیداری ترجیح می‌دهد از تصاویر و رنگ‌ها برای سازماندهی اطلاعات و برقراری ارتباط با دیگران استفاده کند. شاید این افراد دوست داشته باشند در کلاس درس معلم یادداشت‌هایی را روی تخته بنویسد تا بتوانند این اطلاعات را ببینند. این نوع از زبان آموزان ترجیح می‌دهند به جای اینکه درباره موضوعی بحث کنند، یادداشت‌های دقیقی را در کلاس فرا بگیرند همچنین دوست دارند همیشه ردیف اول کلاس بنشینند تا راحت‌تر یادداشت برداری کنند. اگر شما در این دسته قرار می‌گیرید پس پیشنهاد می‌کنیم در کلاس درس از معلمتان بخواهید تا مباحثی که آموزش می‌دهد را روی تخته بنویسد تا شما بهتر یاد بگیرید. اگر روش‌های خود آموز را ترجیح می‌دهید خرید پکیج مکالمه زبان انگلیسی برای شما مناسب است.

✅   یادگیرنده شنیداری

یک زبان آموز شنیداری با شنیدن و گوش کردن به بهترین شکل یاد می‌گیرد. این گروه از افراد ترجیح می‌دهند در کلاس درس لغات، مکالمات، قواعد گرامری یا سایر مباحث آموزش زبان با صدای بلند خوانده شود. آن‌ها از اینکه معلم دیکته بگوید یا چیزی را بلند بخواند لذت می‌برند. زبان‌آموزان شنیداری از گوش دادن به موسیقی کیف می‌کنند و به راحتی با سر و صدای پس زمینه حواسشان پرت نمی‌شود. آن‌ها هنگامی که موضوعی را با صدای بلند برای خود می‌خوانند راحت‌تر یاد می‌گیرند.

✅   یادگیرنده جنبشی

افرادی که سبک یادگیری آن‌ها جنبشی یا حرکتی است با لمس کردن و انجام دادن یک کار به بهترین شکل یاد می‌گیرند. این گروه از افراد دوست دارند زیاد جابجا شوند یا کارهای دستی زیادی را انجام دهند. این موضوع نشان می‌دهد که آن‌ها از طریق انجام فعالیت‌ها آن را بهتر یاد می‌گیرند؛ حتی ممکن است هنگام صحبت کردن از دستانشان برای اشاره استفاده کنند. آن‌ها تمایل دارند به جای آن چه گفته شده یا دیده شده آنچه که انجام شده را به خاطر بسپارند. اگر شما ترجیح می‌دهید به جای صحبت کردن یا نوشتن کاری را انجام دهید به احتمال زیاد یک یادگیرنده حرکتی هستید.

یادگیری زبان انگلیسی

زبان انگلیسی را خارج از چهارچوب‌های گفته شده یاد بگیرید

حالا که توانستید سبک یادگیری خودتان را پیدا کنید در این بخش تکنیک‌هایی را برای آموزش زبان انگلیسی به شما یاد می‌دهیم تا سرعت خودتان را نسبت به سایر افراد ۲ چندان کنید.

1.    هر چیزی که به دستتان می‌رسد را بخوانید

ادبیات کلاسیک، رمان‌های عاشقانه، روزنامه‌ها، ایمیل‌ها یا رسانه‌های اجتماعی را به زبان انگلیسی دنبال کنید، می‌پرسید چرا؟ این محتواها مملو از واژگان جدید، اصطلاحات و عبارات مفید و پرکاربردی هستند که به شما کمک می‌کنند به سرعت پیشرفت کنید. هنگامی که این موضوعات را در زمینه یاد می‌گیرید علاوه بر این که دایره لغاتتان بیشتر می‌شود درصد فراموشی شما هم کاهش پیدا می‌کند.

2.    در دنیای واقعی با انسان‌ها صحبت کنید

زبان برای برقراری ارتباط است. مطمئناً ما زمانی می‌توانیم با دیگران ارتباط برقرار کنیم که دهانمان را باز کرده و شروع به صحبت کنیم. صحبت کردن خیلی بهتر از خواندن یا نوشتن به شما در یادگیری زبان انگلیسی کمک می‌کند. حتماً شما هم شنیده‌اید که عده‌ای می‌گویند من می‌توانم زبان انگلیسی را بفهمم اما نمی‌توانم صحبت کنم! سعی کنید شما این‌طوری نباشید. ثبت نام در کلاس‌های حضوری یا خرید پکیج زبان انگلیسی به شما کمک می‌کند تا به راحتی از عهده این کار بر آیید.

3.    سؤالات زیادی را بپرسید

کنجکاوی زبان آموزان را به سمت پیشرفت سوق می‌دهد. هنگامی که یک زبان جدید را یاد می‌گیرید با کوهی از سؤالات مواجه می‌شوید پس به جای اینکه گیج و گمراه شوید سؤالاتتان را بپرسید تا حل شوند. اگر در کلاس حضوری ثبت نام کرده‌اید سؤالات را از معلمتان بپرسید اما اگر تصمیم به یادگیری زبان انگلیسی در خانه گرفته‌اید از طریق وبلاگ‌ها، وب‌سایت‌ها، گروه‌ها یا انجمن‌های مختلف مشکلتان را حل کنید.

4.    با آنچه واقعاً نیاز دارید شروع کنید

اگر دائماً انگیزه‌هایتان را یادآوری می‌کنید یا در مسیر آموزش متوقف می‌شوید پیشنهاد می‌کنیم ابتدا از چیزهایی که واقعاً به آن‌ها نیاز دارید شروع کنید. با این کار احتمالاً روند پیشرفتتان سریع‌تر می‌شود به‌عنوان مثال اگر قصد مهاجرت تحصیلی دارید ابتدا روی واژگان مرتبط با رشته تحصیلی‌تان تمرکز کنید، اگر یک کنفرانس تجاری در پیش دارید لغاتی را یاد بگیرید که در این زمینه به شما کمک می‌کنند یا اگر قصد سفر به کشورهای دیگر را دارید واژگانی را یاد بگیرید که در طول سفر به شما کمک می‌کنند از عهده مسائل شخصی‌تان برآیید. اگر بدون برنامه ریزی شروع به یادگیری زبان کنید به امید اینکه روزی به‌طور جادویی همه چیز را یاد می‌گیرید احتمالاً در نهایت سردرگم و فرسوده شوید.

5.    از سلطان حافظه ایران بیاموزید

مرتضی جاوید

اگر یک جست و جوی ساده در اینترنت داشته باشید به راحتی متوجه می‌شوید افراد زیادی هستند که ادعا می‌کنند می‌توانند زبان انگلیسی را آموزش دهند اما به راستی کدام یک از این پیشنهادات واقعی و کاربردی است! راه‌های زیادی برای این کار وجود دارد اما بهتر است قبل از هر چیز یک استاد خوب انتخاب کنید به‌عنوان مثال اگر زبان انگلیسی را زیر نظر مرتضی جاوید سلطان حافظه ایران یاد بگیرید مطمئن می‌شوید که نه تنها می‌توانید زبان را به‌طور کاربردی یاد بگیرید بلکه این آموزش‌ها در حافظه بلند مدتتان ثبت می‌شوند و به راحتی از بین نمی‌روند. پیشنهاد ما به شما خرید پکیج "آموزش زبان انگلیسی و هزار لغت" است.

و در نهایت اگر بعد از خرید پکیج آموزش زبان انگلیسی به جایی رسید که احساس کردید برای یادگیری این زبان مناسب نیستید به خودتان یادآوری کنید که این اتفاق به‌صورت مقطعی برای همه زبان آموزان میفتد. هرگز نگویید که من انگلیسی صحبت نمی‌کنم یا من این زبان را نمی‌فهمم. این جملات فقط شما را از پیشرفتی که خواهید داشت منع می‌کند و متقاعدتان می‌سازد که رویای یادگیری این زبان فراموش کنید. بهتر است از این پس بگویید من هر روز در حال یادگیری زبان هستم و به پیشرفتی که می‌خواهم می‌رسم، یادگیری زبان همیشه راحت نیست اما ارزشش را دارد یا من خیلی بهتر از ۲ ماه قبلم هستم.

mortezajavid.com

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها