یزد - رئیس کل دادگستری استان یزد، بر تلاش مضاعف مجموعه دستگاه قضایی استان در اجرای توصیه های هشت گانه رهبر معظم انقلاب به عدلیه تأکیدکرد و گفت: تمام نظام فکری و ظرفیت های استان باید در اجرایی شدن این توصیه ها بسیج شود.
کد خبر: ۱۳۷۳۶۳۸

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد ، غلامعلی دهشیری در جلسه شورای قضایی استان یزد، اظهارداشت:‌ توصیه های رهبر معظم انقلاب در هفته قوه قضاییه با نگاه به اسناد بالا دستی، سند تحول قوه قضاییه و تحقق شعار سال تبیین شد و باید همت و تلاش مجموعه برای تحقق کامل این سفارش ها و توصیه ها صورت گیرد.

وی با اشاره به نگاه رهبر معظم انقلاب به سند تحول قوه قضاییه به عنوان یکی از مترقی ترین اسناد تحول، افزود:‌ در اجرای سند تحول و تعالی قوه قضاییه، در استان یزد شورای تحول تشکیل گردید و چندین جلسه نیز ضمن اخذ گزارش و پیشنهادات برگزار شد که باید از این پس اهتمام بیشتری جهت تشکیل جلسات و بررسی میزان پیشرفت برنامه های تحولی و همفکری برای رفع موانع و تسریع امور انجام شود.

این مقام قضایی، مقابله با فساد و ساختارهای فسادزا و در هم‌شکستن آن را از تأکیدات رهبر معظم انقلاب اعلام کرد و گفت:‌ جامعه نجیب، متدین و دیندار یزد، زمینه های فساد را در استان کاهش داده، اما باید با استفاده از ظرفیت های مردمی و رسانه ای نسبت به هرگونه فساد و زمینه های فسادزا حساس بود و نسبت به برخورد با آن با قاطعیت عمل کرد.

وی اتقان آراء و جلوگیری از صدور احکام ضعیف یا مخدوش را از دیگر توصیه های رهبر معظم انقلاب ذکر کرد و افزود:‌ تمام ماحصل علم و اندیشه یک مقام قضایی متجلی در رأی است لذا دستگاه قضایی استان یزد سعی کرده است با برگزاری جلسات نقد رأی، نشست های مستمر قضایی، کارگاه های علمی و عملی، بازرسی های آموزشی، تقویت روحیه پژوهش و تحقیق و بهره گیری از قاضی معین در مسیر اتقان آراء حرکت کند.

رئیس کل دادگستری استان اهتمام به انجام همه اختیارات و مأموریت‌های قانونی قوه قضاییه را مهم برشمرد و تصریح کرد: توصیه دیگر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مسئولان قضایی، معطل نماندن هیچ‌یک از اختیارات و مأموریت‌های قانونی قوه قضاییه بود که در این زمینه باید با رصد کامل و البته به دور از احساسات و شعارزدگی، عمل کرد

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها