برگزاری کارگاه آموزشی نه به پلاستیک وِیژه کودکان و نوجوانان در محیط زیست هرمزگان

رئیس اداره آموزش ومشارکت های مردمی محیط زیست از برگزاری کارگاه آموزشی نه به پلاستیک وِیژه کودکان و نوجوانان در گرامیداشت هفته نه به پلاستیک خبرداد.
رئیس اداره آموزش ومشارکت های مردمی محیط زیست از برگزاری کارگاه آموزشی نه به پلاستیک وِیژه کودکان و نوجوانان در گرامیداشت هفته نه به پلاستیک خبرداد.
کد خبر: ۱۳۷۳۰۱۸

هرمزگان-جام جم انلاین-رئیس اداره آموزش ومشارکت های مردمی محیط زیست از برگزاری کارگاه آموزشی نه به پلاستیک وِیژه کودکان و نوجوانان در گرامیداشت هفته نه به پلاستیک خبرداد.

 

به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست هرمزگان ، عابدینی  افزود: یکی از اصلی‌ترین عواملی که می‌تواند بر میزان بازیافت ضایعات پلاستیکی تأثیر بگذارد، به کار گیری شیوه‌های مدیریت پسماند و تفکیک در مبداء است.

وی ادامه داد:بسیاری از پلاستیک‌های ضایعاتی در شهرها و خانه‌ها تولید می‌شوند.

وی اظهار کرد:بسیاری از این پلاستیک‌ها، به دلیل مخلوط شدن با سایر ضایعات مخصوصا پسماند تر (آلی)، غیر قابل استفاده می‌شوند و حتی اگر از جمله پلاستیک‌های قابل بازیافت هم باشند، کیفیت بازیافت آنها کاهش یافته و حتی دیگر قابل بازیافت شدن نخواهند بود و ناگزیر باید به محل دفن زباله‌ها هدایت شوند .

 

وی گفت:در این ارتباط می توان  با راه اندازی پویش های مردمی وتشویق آنها برای اقدامات پیشگیرانه از روش های مختلف از جمله  خرید نان با کیسه‌های پارچه‌ای ، دستکش‌های پارچه‌ای، جایگزین پلاستیکی،  دوخت کیسه پارچه‌ای برای اقوام ، استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی و  آموزش در فضای مجازی اقدام نمود.

 

وی ادامه داد:اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان همواره  درتلاش بوده است در برگزاری مناسبت های وِیژه زیست محیطی ( هفته محیط زیست ، هفته زمین پاک وهفته هوای پاک ) و سایر روز شمارهای محیط زیست و با برگزاری دوره آموزشی مختلف در سطوح مختلف تحصیلی به این مهم پرداخت نماید .


وی ادامه داد:در این کارگاه آموزشی محیط بان کریمی مدرس دوره از فرایند ماندگاری پلاستیک درطبیعت و آلودگی ان ، اثرات مخرب رهاسازی پلاستیک در طبیعت و علی الخصوص سواحل وتاتثیرات آن بر محیط زیست دریایی و  راههای پیشگیری وکاهش آۀودگی پلاستکی مطالبی را برای دانش آموزان و والدین ارائه کرد .

 

در پایان این کارگاه آموزشی دانش آموزان و والدین از موزه تنوع زیستی وحیات وحش این اداره کل بازدید و با مناطق وحیات وحش استان هرمزگان آشناشدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها